بهروز مرادپور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به لرستان از ظهر فردا پنج شنبه، اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی کولاک برف، در مناطق سردسیر بویژه نقاطی از شهرهای شمالی و […]

بهروز مرادپور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به لرستان از ظهر فردا پنج شنبه، اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی کولاک برف، در مناطق سردسیر بویژه نقاطی از شهرهای شمالی و شرقی بارش برف، کاهش دمای هوا، گاهی وزش باد شدید در قالب این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی در همه نقاط استان تا بامداد جمعه، عنوان کرد: مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، افت فشار گاز و… در این سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم اجتناب از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تاکید کرد.

مرادپور، افزود: طی روزهای پایانی هفته با نفوذ توده هوای سرد بر جو استان مجدداً رخداد یخبندان و دماهای شبانه زیر صفر را برای اغلب نقاط استان شاهد خواهیم بود که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

وی، بیان داشت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از استان و به ویژه نواحی غربی و مرکزی بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی بسیار محتمل است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر