به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، گروهی از نظامیان آمریکایی یک پایگاه هوایی متعلق به ارتش آمریکا در نزدیکی روستای «پلاودیف» در بلغارستان، در جریان تمرین نظامی خود به اشتباه وارد ساختمان یک کارخانه تولید روغن نباتی شده و اقدام به گروگان‌گیری کارگران کارخانه کردند! بر اساس این گزارش، این گروه […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، گروهی از نظامیان آمریکایی یک پایگاه هوایی متعلق به ارتش آمریکا در نزدیکی روستای «پلاودیف» در بلغارستان، در جریان تمرین نظامی خود به اشتباه وارد ساختمان یک کارخانه تولید روغن نباتی شده و اقدام به گروگان‌گیری کارگران کارخانه کردند!

بر اساس این گزارش، این گروه از نظامیان آمریکایی با عبور غیر قانونی از بالای دیوار کارخانه وارد محوطه و سپس ساختمان آن شده و با گروگان‌گیری دو تن از کارگران، به آنها دستور داده‌اند تا با رئیس کارخانه تماس بگیرند.

در همین حال، یکی از کارگران گفت که نظامیان آمریکایی به ما دستور دادند که روی زمین بنشینیم و سپس خواستند تا با رئیس کارخانه تماس بگیریم، ولی رئیس در کارخانه حضور نداشت.

«مارین دیمیتروف» مدیر کارخانه روغن نباتی مذکور در این خصوص گفت: من فوراً به پایگاه نظامیان آمریکایی رفتم. چون مقر فرماندهی این تمرین نظامی آنجا بود. اما مأمورین پلیس نظامی گفتند که فرمانده فرصت صحبت ندارد.

به گفته دیمیتروف نهایتاً پس از اصرار مکرر وی برای دیدار با فرمانده پایگاه نظامیان آمریکایی، اجازه ملاقات صادر شده و فرمانده نظامیان بابت اشتباه پیش آمده از رئیس کارخانه عذرخواهی کرده است.

در همین حال، سفارت آمریکا در سوفیا با صدور بیانیه‌ای در خصوص این رخداد نوشت: ارتش آمریکا تمرین‌های نظامی خود را خیلی جدی می‌گیرد و اولویت ما، حفظ امنیت سربازانمان، متحدینمان و غیر نظامیان است!

در ادامه بیانیه سفارت آمریکا آمده است: ما عمیقاً بابت این اقدام کارکنانمان عذرخواهی می‌کنیم. ما همیشه از تمرینات نظامی درس گرفته‌ایم و با دقت به دلیل رخداد اشتباهات رسیدگی می‌کنیم!

انتهای پیام/

منبع