به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای اقامه نماز در مسجد ایاصوفیه که قرار است بعد از ۸۶ سال نماز جماعت در آن برگزار شود، وارد این محل شد. اردوغان همچنین پس از ورود شروع به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید کرد. در حال حاضر […]

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای اقامه نماز در مسجد ایاصوفیه که قرار است بعد از ۸۶ سال نماز جماعت در آن برگزار شود، وارد این محل شد.

کشور ترکیه ,

اردوغان همچنین پس از ورود شروع به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید کرد.

کشور ترکیه ,

در حال حاضر جمعیت انبوهی برای اقامه نماز به این مسجد آمده که بخشی از آنها از بامداد امروز، پس از برگزاری نماز صبح در این مکان حضور دارند.

مدتی پیش موزه ایاصوفیه به دستور اردوغان و تصویب دادگاه عالی این کشور به مسجد تغییر کاربری داد و قرار شد از امروز در این محل نماز جماعت اقامه شود.

در حال حاضر به علت ازدحام جمعیت درهای مسجد بسته شده و در فضای بیرونی نیز جمعیت زیادی حضور دارند. تدابیر امنیتی زیادی نیز در این منطقه در نظر گرفته شده است.

کشور ترکیه ,

مامورین بدلیل ویروس کووید ۱۹ در ورودی های مسجد، بعد از پاشیدن مواد ضد عفونی کننده در دستان شهروندان و اندازه گیری تب آنها، ماسک و سجاده یکبار مصرف می دهند.

کشور ترکیه ,

سخنران امروز نماز جمعه ایاصوفیه علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه است.

کشور ترکیه ,

پیش از این اردوغان در صفحه توییتر خود با قراردادن عکسی از مسجد ایاصوفیه نوشته بود: روز جمعه بخیر.

گفته شده که دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی و نیز مراکل آکشنر رهبر حزب خوب در نماز جمعه امروز شرکت می کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع