شهاب زهتاب کارآفرین و تولید کننده کود ورمی کمپوست در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه ۱۸ سال است که در این حوزه فعالیت می کند گفت: ورمی کمپوست نوعی کود است که توسط کرم خاکی تولید می شود. وی تصریح کرد: این کود به عنوان ماده آلی به خاک اضافه می […]

شهاب زهتاب کارآفرین و تولید کننده کود ورمی کمپوست در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه ۱۸ سال است که در این حوزه فعالیت می کند گفت: ورمی کمپوست نوعی کود است که توسط کرم خاکی تولید می شود.

وی تصریح کرد: این کود به عنوان ماده آلی به خاک اضافه می شود و در نهایت باعث افزایش تولید محصول سالم و ارگانیک می شود.

زهتاب گفت: ورمی کمپوست باعث بهبود ساختمان خاک می شود و باعث می شود که خاک تنفس بیشتری داشته باشد.

تولید کننده کود ورمی کمپوست گفت: محصول تولیدی ما به صورت مستقیم به کشورهای آذربایجان و عراق صادر می شود اما به صورت غیرمستقیم این محصول در کشورهای حوزه خلیج فارس مورد استفاده قرار می گیرد.

زهتاب با بیان مردم شناخت کافی از این کود ندارند گفت: جهادکشاورزی باید در ترویج استفاده از این کود به جای کودهای شیمیایی کمک حال باشد تا هموطنان ما بتوانند محصولات سالم مصرف کنند.

وی با بیان اینکه کود ورمی کمپوست ۱۰ برابر از کود گوسفندی و مرغی قوی تر است گفت: استفاده از این محصول ۸۰ درصد، استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش می دهد و این مسئله کمک می کند تا محصول ارگانیک در کشور تولید شود.

تولید کننده کور ورمی کمپوست با اشاره به ارزان بود محصول تولیدی گفت: این کود قابلیت جایگزینی کودهای حیوانی را دارد.

انتهای پیام/

منبع