به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم «تبیین سیره علوی» در محل زورخانه عاشقان علی بن ابی‌طالب (ع) در سخنانی به بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: سیره عملی و رفتاری امیرالمؤمنین (ع) الگوی ورزشکارانی است که منش پهلوانی را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم «تبیین سیره علوی» در محل زورخانه عاشقان علی بن ابی‌طالب (ع) در سخنانی به بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: سیره عملی و رفتاری امیرالمؤمنین (ع) الگوی ورزشکارانی است که منش پهلوانی را مشی خود قرار داده‌اند.

وی خواستار آشنایی کودکان و نوجوانان با اماکن تربیتی شد و گفت: امروز توجه به اماکن ورزش‌های پهلوانی ضروری و نیازمند توسعه برای تعالی این اماکن عنوان خاستگاه مهم تربیتی برای جوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جوانان با اقتدا به مولای خود وارد میادین خدمت به مردم می‌شوند، گفت: عمل به سیره رفتاری حضرت علی (ع) باید در جوانانی که منش پهلوانی را خط مشی خود قرار داده‌اند نهادینه شود.

ورزش پهلوانی خاستگاه مهم تربیتی برای جوانان است

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌های کسب منش پهلوانی اشاره کرد و گفت: به فکر برادران دینی بودن یکی از ویژگی‌های پهلوانی است که در این میان رفع مشکلات برادران دینی و دستگیری از خانواده‌های تنگدست همواره دغدغه ورزشکاران پهلوان منش است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به برخی شبهات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با ترفندهای پر زرق‌وبرق، عفت و حیای جامعه ما را هدف قرار داده‌اند که در این راستا نیز گره‌گشایی از اذهان، از جمله امورات منش پهلوانی است.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد نام و یاد، منش و سیره عملی حضرت علی (ع) در جامعه به فراموشی سپرده شود، رسالت سنگین قهرمانان پهلوان منش را متذکر شد و گفت: تنها با طنین‌اندازی نام امیرالمؤمنین و ائمه معصومین در میادین جهانی می‌توان در برابر توطئه‌های نرم دشمن ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود از ورزشکاران زورخانه‌ای خواست تا مروج فرهنگ پهلوانی در جامعه شود.

ورزش پهلوانی خاستگاه مهم تربیتی برای جوانان است

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر