حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهم‌ترین شاخصه پیامبر اکرم (ص) را علم و درایت آن حضرت عنوان و اظهار کرد: وحدت و همدلی همراه با دانایی لازمه اصلی حکومت اسلامی در استمرار حکومت نبوی است. وی افزود: امروزه در هزاره سوم و عصر انفجار اطلاعات بالاترین شاخص ارجحیت، تخصص […]

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهم‌ترین شاخصه پیامبر اکرم (ص) را علم و درایت آن حضرت عنوان و اظهار کرد: وحدت و همدلی همراه با دانایی لازمه اصلی حکومت اسلامی در استمرار حکومت نبوی است.

وی افزود: امروزه در هزاره سوم و عصر انفجار اطلاعات بالاترین شاخص ارجحیت، تخصص و دانایی معرفی شده که به عنوان یک فضیلت در مقابل رذیلت جهالت، قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل کتاب قرآن مصداق بارز صفات حضرت رسول اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: دانایی پیامبر در قرآن ماندگار شده و آندحضرت مصداق بارز “اسوه حسنه” در کلام الهی بیان شده است که حجت را بر تمام ادیان آسمانی تمام کرده است.

حجت الاسلام ستوده ویژگی پیامبر را در سه اصل جامعیت، جاودانگی و جهانی بودن برشمرد و گفت: اصول اصلی حکومت اسلامی در عصر پیامبر توجه به همه ابعاد با اولویت تخصص و بکارگیری افراد آگاه به مسائل بود که در عمل نیز اثبات کند اعلم الناس زمان خود بود.

وی پرداختن به امور اقتصادی را از ارکان حکومت اسلامی پیامبر عنوان کرد و گفت: پیامبر (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی و تأسیس دارالعماره در مسجد النبی، بخش‌های مختلفی از جمله امور تجارت، داوری و قضاوت، رسیدگی به فقرا و نیازمندان، مباحث آموزشی، تدریس و امور دینی را فعال کرده و به عنوان عالم تمام عیار در بحث حکمرانی حاکمیت اسلام ورود کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اقتصاد و معیشت را مهم‌ترین اصل در مدیریت جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) برای رونق اقتصادی بازار بزرگ مدینه را ایجاد و از حاکمیت و تصرف امور اقتصادی به دست یهودیان جلوگیری کرد این در حالیست که اکنون اغلب کشورهای عربی با مبادله تجاری با اسرائیل، بزرگترین ظلم را به ساحت مقدس پیامبر (ص) می‌کنند.

وی تخصص همراه با تعهد را لازمه پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: اگر تقید، تعهد و ایمان در حکومت دینی وجود نداشته و تنها به تخصص پرداخته شود، جامعه به اختلاس و بی عدالتی سوق پیدا خواهد کرد لذا باید با تعهد و تخصص زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرد.

حجت الاسلام ستوده تعیین حد و مرز برای اسلام را از دیگر اقدامات پیامبر اکرم (ص) در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: حضرت رسول اکرم (ص) مرز اسلام را مشخص و اعلام کرد تعرض و تعدی به تعالیم اسلام با مقابله جدی مواجه خواهد شد و اکنون ما باید در دفاع از این آئین و منش پیامبر (ص) فعالانه در صحنه باشیم.

انتهای پیام/

منبع