حجت الاسلام مهدی ستوده در حاشیه دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه وقف با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، وقف را مدیریت اموال پس از مرگ در جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعتماد سازی در […]

حجت الاسلام مهدی ستوده در حاشیه دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه وقف با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، وقف را مدیریت اموال پس از مرگ در جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعتماد سازی در بین مردم و دعوت به سمت وقف، مسیر صحیح را در امور خیریه و وقف اموال، ترسیم کرده است.

وی بر ضرورت تنویر افکار عمومی در حوزه وقف تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، توجه به نقد و نظرات مردم و تنویر افکار عمومی و شفاف سازی امور است تا فعالیت‌ها با استقبال گسترده مردم روبرو شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به تعامل با شهرداری در راستای رفع مشکلات زمین‌های معوقه در روستای «باتمانقلینج» اشاره کرد و گفت: طی جلسات مکرر با شهردار اردبیل، مشکلات اختصاص زمین‌های معوقه به میزان ۲ هکتار در این منطقه مورد بررسی قرار گرفته و بیمارستان موقوفه «باتمانقلینچ» نیز در آستانه ساخت قرار گرفته است.

حجت الاسلام ستوده به وجود ۲۶ موقوفه در حوزه سلامت در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کشور سه هزار و ۶۵۰ درمانگاه و بیمارستان موقوفه فعالیت دارد که از این تعداد ۲۶ موقوفه سلامت در استان اردبیل به مردم ارائه خدمات می‌دهند که نسبت به شاخص کشوری در سطح پایینی قرار داشته و نیازمند افزایش موقوفات در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

وی وقف زمین به مساحت ۷۲۰ هکتار توسط یک بانوی خیر در شهرستان گیوی به حوزه سلامت را از دیگر موقوفات در دست ساخت در استان عنوان کرد و گفت: با ساخت این بیمارستان بخش بزرگی از موقوفات در زمینه خدمات بهداشتی به روستاهای محروم و مناطق کم برخوردار جنوب استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نگاه دانش بنیان و تعامل با پارک علم و فناوری را شاخص اصلی این اداره کل در پیشرفت همه جانبه استان عنوان کرد و گفت: توسعه اشتغال پایدار و مساعدت در بحث تولید و کارآفرینی با احیاگری موقوفات و امور خیریه از ملزومات و اولویت‌های اصلی بوده که توسعه این امر نیازمند مشارکت خیرین است.

حجت الاسلام ستوده از سند دار شدن ۵۵۰ رقبه طی ۶ ماه گذشته خیر داد و گفت: امسال ۶۸۲ هکتار زمین به موقوفات استان اردبیل اضافه شده که ۴۴۱ هکتار در روستای خانقاه و ۲۴۱ هکتار در روستای دمدمه از طرف واقفین به اموال وقفی استان اضافه شده است.

وی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را اداره برتر در بین ادارات اوقاف کشور در تبدیل اسناد قدیم به اسناد جدید عنوان کرد و گفت: در سال ۹۹ و ۶ ماهه ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۵ مورد طرح دعوی به نفع اوقاف ختم شده که نشان از تعامل سازنده و مصالحه بین طرفین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به کارگروه‌های اجتماعی در این اداره کل اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های ترویج و تسهیل ازدواج، کمک به آزادسازی زندانیان، حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، حمایت از معلولین و سالمندان و مقابله با حوادث و بلایا، با عادیات موقوفات و امور خیریه در استان اردبیل فعالیت و به گروه‌های هدف ارائه خدمات می‌دهند.

حجت الاسلام ستوده افزود: استان اردبیل در بحث خروج از تصدی گری در فعالیت امامزادگان و نیز حوزه فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های شاخص با رتبه‌های برتر کشوری ارائه کرده و در صدد افزایش میزان فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت است.

انتهای پیام/

منبع