نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: فقط ۲۰ درصد این اراضی واگذار شده منجر به انتقال قطعی سند و اجرای پروژه شده و در اغلب موارد با توجه به تعلل سرمایه‌گذار، زمین‌های واگذار شده بلاتکلیف مانده است. وی از اجرای ۲۰۰ فقره احکام قلع و قمع در اراضی کشاورزی […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: فقط ۲۰ درصد این اراضی واگذار شده منجر به انتقال قطعی سند و اجرای پروژه شده و در اغلب موارد با توجه به تعلل سرمایه‌گذار، زمین‌های واگذار شده بلاتکلیف مانده است.

وی از اجرای ۲۰۰ فقره احکام قلع و قمع در اراضی کشاورزی استان با هدف جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی خبر داد و تصریح کرد: در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی ما صیانت واقعی را از اراضی آبی و دیم درجه یک و ۲ انجام می‌دهیم و با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دشت اردبیل، مشگین و مغان جلوگیری می‌کنیم.

ضرورت بهره‌گیری از سامانه‌های خطرناپذیر و هوشمند در حفظ اراضی ملی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و سازهای نامناسب در این دشت‌ها شاهد از بین رفتن اراضی حاصلخیز کشاورزی بودیم که بهتر است چنین خطای استراتژیک را تکرار نکنیم.

تقی‌زاده ضرورت بهره‌گیری از سامانه‌های خطرناپذیر و هوشمند را در حفظ اراضی ملی یادآور شد و افزود: نباید قانون را برای حمایت از گروه‌ خاص در حوزه امور اراضی تنزل داده و یا اقدامات خلاف واقع را بدعت گذاشت.

وی بیان کرد: ما در کنار حمایت از بحث سرمایه‌گذاری، سعی و تلاشمان بر این است تا شرایط مطلوب صیانت از اراضی ملی را نیز مهیا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به طرح دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها و مردمی کردن این فرآیند اشاره کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی بخشی از مسئولیت عرضه کالاها و تنظیم پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را بر عهده دارد و برای بالا بردن ضریب اطمینان ذخایر مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد استان در حال حاضر مطلوب و مناسب است.

توزیع ۸ هزار و ۶۰۰ تن نهاده‌های دامی در استان اردبیل
تقی‌زاده با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تأمین مایحتاج ضروری مردم وجود ندارد، اضافه کرد: صد درصد گوشت سفید در استان تولید و عرضه می‌شود و حتی مازاد تولید استان به سایر مناطق کشور حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان در خود استان تولید و عرضه می‌شود، بیان کرد: مابقی نیاز را از استان‌های همسایه تأمین می‌کنیم و در عرضه تخم مرغ نیز مشکل خاصی وجود ندارد و با نرخ مصوب عرضه آن از امروز در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان آغاز شده است.

تقی‌زاده اظهار کرد: ما در رابطه با روغن دغدغه و نگرانی داشتیم که با تخصیص بیش از ۴۰۰ تن روغن خام و ارسال آن به استان بخشی از دغدغه ما رفع شده و از طریق کارخانه تولید روغن‌ نباتی در اردبیل فرآوری و عرضه این محصول را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع هشت هزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی در بین دامداری‌ها و مرغداری‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و با قیمت مصوب نهاده‌های دامی برای دامداری‌ها و مرغداری‌ها عرضه می‌شود تا در فرآیند تولید این محصولات خللی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

منبع