به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ پرتغال شب گذشته تیم پورتو میهمان فامالیکائو بود که این بازی با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ به سود پورتو تمام شد. صعود یک شبه طارمی به صدر جدول گلزنان مهدی طارمی مهاجم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ پرتغال شب گذشته تیم پورتو میهمان فامالیکائو بود که این بازی با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ به سود پورتو تمام شد.

صعود یک شبه طارمی به صدر جدول گلزنان

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که تا دقیقه ۹۰ در ترکیب حضور داشت، چهره اول این مسابقه بود و با به ثمر رساندن چهار گل و ثبت “پوکر” به تنهایی نتیجه مسابقه را رقم زد.

به این ترتیب طارمی تعداد گل‌ها خود را در لیگ پرتغال در این فصل به ۲۱ افزایش داد تا بالاتر از «راموس» بازیکن بنفیکا با ۱۸ گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

واکنش طارمی به پوکر در پورتو و احتمال آقای گلی در لیگ پرتغال
شادی گل طارمی مقابل فامالیکائو

واکنش طارمی به اولین پوکر دوران فوتبالش

مهاجم ایرانی پورتو در پایان این مسابقه، گفت: خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم. همانطور که گفتم ۱۵ – ۲۰ دقیقه خیلی خوب بازی کردیم، دو گل زدیم. سپس کمی آرام شدیم و دو گل دریافت کردیم. نیمه اول با تساوی ۲ – ۲ تمام شد اما ما به اینجا آمده بودیم تا بازی را ببریم، تمام تلاشمان را کردیم، تا آخر پیش رفتیم و توانستیم دو گل دیگر بزنیم و برنده شویم.

طارمی در خصوص ثبت اولین پوکر خود در دوران فوتبالش گفت: از این بابت بسیار خوشحالم. مثل همیشه، بهترین عملکردم را ارائه می‌دهم. فقط باید از هم تیمی‌هایم تشکر کنم که به من کمک کردند تا چهار گل بزنم. این مهم است، این بخشی از وظیفه من به عنوان یک مهاجم است.

طارمی: آقای گلی و قهرمانی؟ ببینیم چه می‌شود

وی در خصوص احتمال کسب عنوان آقای گلی در پایان این فصل تاکید کرد: ببینیم چطور پیش می‌رود. گونسالو راموس بازیکن خوبی است، او این کیفیت را دارد که بتواند گل‌های بیشتری بزند و باید ببینیم چه می‌شود.

طارمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان احتمال قهرمانی پورتو در این فصل هم گفت: این در دست ما نیست و به بازی بنفیکا بستگی دارد. اما مثل همه این سال‌ها تا لحظه آخر بهترین کار را انجام می‌دهیم. در بازی بعدی ما برای شخصیت خود بازی خواهیم کرد که این نیز مهم است. در پورتو ما باید همه بازی‌ها را ببریم و هنوز جام حذفی پرتغال را خواهیم داشت. ما روی آن تمرکز خواهیم کرد.

نمره بالا برای مهاجم ایران

طارمی در این مسابقه سه گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و یک گل را هم در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف به گل تبدیل کرد. به این ترتیب، طارمی مرد شماره ۱ این مسابقه بود و نتیجه بازی با ضربات او تعیین شد.

وب سایت goalpoint پرتغال بعد از پایان مسابقه، به مهدی طارمی نمره ۸.۷ داد تا مهاجم پورتو به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب و معرفی بشود.

واکنش طارمی به پوکر در پورتو و احتمال آقای گلی در لیگ پرتغال

سرمربی پورتو: طارمی بسیار باهوش است

«سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو با پیروزی مقابل فامالیکائو، با یک مسابقه بیشتر تیمش را به یک امتیازی بنفیکا در صدر جدول رساند. در حال حاضر بنفیکا با ۸۳ امتیاز صدرنشین است و پورتو با ۸۲ امتیاز در رده دوم قرار داد. بنفیکا امشب در یک بازی حساس و مهم در دربی لیسبون به مصاف تیم اسپورتینگ می‌رود و اگر امتیاز از دست بدهد، سرنوشت قهرمانی پرتغال به هفته پایانی کشیده خواهد شد.

کونسیسائو بعد از این مسابقه، برنامه‌های تیمش برای پیروزی را برشمرد و گفت: ما به راحتی هافبک‌ها را باز کردیم و سپس به اوتاویو و طارمی سرویس دادیم. این در پویایی تیم ما مهم بود. اوتاویو این آزادی را دارد، زیرا در مواجهه با بازی او ظرفیت بسیار زیادی برای تصمیم گیری خوب، کوتاه یا طولانی دارد. طارمی هم بین خط‌ها بسیار باهوش است.

سهمیه لیگ قهرمانان پورتو قطعی شد

پورتو با پیروزی برابر فامالیکائو سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل بعد کسب کرد. صرفنظر از اینکه شاگردان کونسیسائو قهرمان پرتغال بشوند یا نه، حضورشان در رده دوم جدول با ۸۲ امتیاز قطعی است و تیم براگا دیگر نمی‌تواند این جایگاه را برای پورتو به خطر بیاندازد.

واکنش طارمی به پوکر در پورتو و احتمال آقای گلی در لیگ پرتغال

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر