به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین را تا پایان ماه نوامبر تائید کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا گفته شده که نشست پیش رو در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین را تا پایان ماه نوامبر تائید کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا گفته شده که نشست پیش رو در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین گفته شده که ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

چند ساعت پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران گفت که واشنگتن در دور هفتم مذاکرات وین که از ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد شرکت خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ریاست هیأت آمریکایی در این نشست را «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران بر عهده خواهد داشت.

ندپرایس همچنین با اشاره به احتمال توافق با ایران ادعا کرده که چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با آن صورت گرفته که علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران نیز به تازگی در توئیتی اعلام کرد: ما به‌دقت رفتار آقای بایدن را می‌سنجیم. هدف «مذاکره» حرف زدن محض نیست؛ بلکه توافق ملموس و احترام به منافع متقابل است. وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: ۱+۴ برای مذاکره مبتنی بر رعایت منافع و حقوق متقابل آماده باشد.

انتهای پیام/

منبع