محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به رغم تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون عمومی، استقبال و مشارکت مردم اردبیل از تزریق واکسن کرونا مطلوب و مناسب گزارش می‌شود. وی تصریح کرد: با همکاری تمامی ارگان‌ها و نهادهای همراه در شهرستان اردبیل موفق شدیم به صورت فراگیر تزریق واکسن […]

محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به رغم تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون عمومی، استقبال و مشارکت مردم اردبیل از تزریق واکسن کرونا مطلوب و مناسب گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری تمامی ارگان‌ها و نهادهای همراه در شهرستان اردبیل موفق شدیم به صورت فراگیر تزریق واکسن را در ماه‌های اخیر انجام دهیم که هم در تزریق دز اول و هم دوم عملکرد استان و شهرستان در حد مطلوب و جایگاه سوم کشوری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: ما هیچ مشکلی در تأمین و تزریق واکسن و ذخیره مناسب در این زمینه نداریم به طوری که از ۹۱۷ هزار دز واکسن تأمین شده در شهرستان اردبیل، ۷۸۴ هزار دز تاکنون برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

خلفی‌زاده افزود: ۸۸ درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که از لحاظ درجه‌بندی و رتبه‌گذاری در کشور جایگاه سوم را نصیب خود کردیم.

وی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان خاطر نشان کرد: ۸۹ درصد فرهنگیان واکسن کرونا را تزریق کردند اما با توجه به اینکه بخشی از فرهنگیان در قالب گروه‌های مختلف تزریق واکسن داشتند، پیش‌بینی می‌کنیم در شرایط کنونی بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را زده‌اند.

خلفی‌زاده در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن برای دانش‌آموزان اضافه کرد: از ۵۶ هزار و ۲۱۷ نفر دانش‌آموزان مشمول تزریق واکسن در شهرستان اردبیل ۸۸ درصد دز اول و ۵۷ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی به بازگشایی مدارس در دوره دوم متوسطه اشاره کرد و ادامه داد: به صورت مرتب مدارس بر اساس چک لیست‌های اعلام شده از طریق ستاد کرونا مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت وجود مشکل و ایراد نسبت به رفع آن اقدام و دانش‌آموزان و معلمان علامت‌دار کرونا از حضور در مدارس اجتناب کنند.

خلفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین واکسن کرونا با تنوع خاص وجود ندارد و قطعاً افرادی که در ساعت پایانی مراجعه می‌کنند برای تزریق واکسن آسترازنکا و برکت با مشکل به حد نصاب رسیدن جمعیت در واکسیناسیون روبه‌رو شوند که در واکسن‌ها آسترازنکا و برکت ۱۰ دز واکسن باید برای ۱۰ نفر تزریق شود که دستورالعملی در این زمینه ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در بحث بررسی چک لیست بهداشتی مدارس ۳۵ بازرس بهداشتی در کنار کارشناسان بهداشت مدارس بر روند حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس، استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان، استفاده از مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده تاکید شده و مهمتر از آن تهویه مناسب در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

خلفی‌زاده در مورد تزریق دز سوم و یادآور نیز گفت: در حال حاضر تزریق دز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال آغاز شده و قطعاً افرادی که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آسترازنکای آنها گذشته و ۴ ماه از تزریق دز دوم سینوفارم سپری شده باشد باید برای تزریق دز سوم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل افزود: در حال حاضر هیچ دستورالعملی برای تزریق واکسن در گروه سنی زیر ۱۲ سال برای ما اعلام نشده و اگر مواردی اعلام شود، قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع