منصور صاحب در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در بازگشایی مدارس تابع نظر و تصمیمات نهایی ستاد ملی کرونا هستیم و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است. وی تصریح کرد: قطعاً از اول مهرماه تمامی مدارس در استان اردبیل باز خواهد بود و با ایمنی انجام شده سعی و […]

منصور صاحب در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در بازگشایی مدارس تابع نظر و تصمیمات نهایی ستاد ملی کرونا هستیم و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: قطعاً از اول مهرماه تمامی مدارس در استان اردبیل باز خواهد بود و با ایمنی انجام شده سعی و تلاشمان بر این است تا شروع سال تحصیلی را به صورت ترکیبی انجام دهیم که البته این کار مستلزم پوشش صد درصدی فرهنگیان در طرح واکسیناسیون علیه بیماری کروناست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل ایمنی ایجاد شده در فضای مدرسه و جامعه فرهنگیان را از الزامات و ضرورت برپایی کلاس‌های حضوری اعلام کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون معلمان در استان اردبیل جلوتر از سایر استان‌ها آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در استان دوز اول و هشت هزار و ۵۰ نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

صاحب افزود: تلاش می‌کنیم تا همه ۱۹ هزار معلم استان دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده سپس امکان حضور آنها را در کلاس‌های درس فراهم کنیم تا بخشی از ایمنی مورد نظر در مدارس ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هنوز برای واکسیناسیون دانش‌آموزان بخشنامه‌ای ابلاغ نشده ولی با آغاز واکسیناسیون عمومی در استان برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال خانواده‌های دانش‌آموزان نیز قطعاً واکسینه شده و یکی از ابزارهای مهم ایمن‌سازی فراهم می‌آید.

صاحب با بیان اینکه هیچ چیز جای آموزش حضوری در مدارس را نمی‌گیرد و حرکت آموزش و پرورش به سمت بازگشایی مدارس به شکل حضوری است، بیان کرد: قطعاً دغدغه ما حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس است و تلاشمان بر این است تا شعار سال تحصیلی را که استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت است، تحقق ببخشیم.

وی اضافه کرد: البته برای شروع سال تحصیلی به شکل مجازی زیرساخت‌های لازم به ویژه در شبکه شاد با به روز رسانی اطلاعات فراهم شده و امیدواریم شرایط مطلوبی را در آغاز سال تحصیلی شاهد باشیم.

صاحب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با پرداخت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه مدارس برای تأمین تجهیزات بهداشتی سعی بر این است تا زیرساخت‌های لازم به ویژه بهبود شرایط در سرویس‌های بهداشتی مدارس را شاهد باشیم که در سال تحصیلی جاری یک‌هزار و ۹۱۷ مدرسه در بهبود سرویس بهداشتی اقدامات مؤثری را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز سرانه جدید واحدهای آموزشی به عنوان سرانه بهداشتی و آموزشی پرداخت خواهد شد و الزام کاروان پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با نشاط به عنوان تجهیزات و امکانات ورزشی و بهداشتی نیز از جمله برنامه‌ها و رویکردهای مجموعه آموزش و پرورش استان بوده است.

صاحب از اجرای طرح ارتقا سواد حرکتی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با اجرایی شدن طرح کوچ و نتایج به دست آمده در ارتباط با چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان و همچنین قد مناسب آنها سعی داریم تا با اجرای طرح سواد حرکتی از چاقی دانش‌آموزان جلوگیری کرده و به ارتقا سلامت آنها کمک کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: استان اردبیل در چاقی دانش‌آموزان جز استان‌های بالای کشور است و در لاغری و بسیار لاغری نیز جز استان‌های با جایگاه سی و دوم هستیم.

انتهای پیام/

منبع