رامین صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در کنار تأمین کالاهای اساسی مردم وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و عرضه‌کننده کالا را داریم تا جلوی گرانی ها گرفته شده و مردم با دغدغه کمتر خرید و تأمین نیازمندی خود را انجام دهند. وی تصریح کرد: متأسفانه در […]

رامین صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در کنار تأمین کالاهای اساسی مردم وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و عرضه‌کننده کالا را داریم تا جلوی گرانی ها گرفته شده و مردم با دغدغه کمتر خرید و تأمین نیازمندی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته توزیع یارانه‌ها به شکل عادلانه و مردمی مورد توجه قرار نگرفته بود و ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برخی مشکلات و نارسایی ها را رقم زده بود که دولت سیزدهم تلاش کرد تا در این حوزه اصلاح ساختاری را انجام دهد.

تشکیل صف‌های طولانی بر اثر اطلاع‌رسانی ناصحیح بود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل این اقدام را تلاش برای بهبود معیشت مردم و توزیع مناسب و عادلانه یارانه‌ها اعلام کرد و گفت: هرگونه تغییر با برخی مشکلات در ابتدای حرکت روبه‌روست و این طرح نیز بعد از اجرا ابعاد ثمربخشی را خواهد داشت که امیدواریم با همراهی مردم در اجرای این طرح بتوانیم از نتیجه و خروجی این اقدام سودمند بهره‌ ببریم.

صادقی افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای ۹ قلم کالای اساسی قیمت مصوب را اعلام کردند که از ۲۱ اردیبهشت این قیمت‌ها در عرضه انواع محصولات لبنی، مرغ، تخم مرغ، روغن و نهاده‌های دامی مورد توجه بوده است.

وی اظهار کرد: علت صف‌های طولانی در تهیه و تأمین نان مشکلات روانی ایجاد شده بر اثر اطلاع‌رسانی ناصحیح بوده که برخی ها سعی کردند تا با تهیه نان به مقدار زیاد در فرآیند و چرخه عرضه اختلال چند روزه‌ای را به وجود آورند که با مدیریت صحیح هم اکنون تولید و عرضه نان به شکل مناسب در استان اردبیل اتفاق می افتد.

نظارت‌ها بر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تشدید شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه نظارت‌ها بر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تشدید شده و سعی بر جلوگیری از تخلفات احتمالی صنوف است، اضافه کرد: هدف ما حمایت و همراهی تولیدکنندگان در عرضه مناسب کالاهاست که از طریق سامانه طراحی شده وزارت صمت، پاسخگویی و پیگیری درخواست‌های مردمی انجام می شود.

وی بیان کرد: به صورت همزمان در قالب این سامانه امکان پاسخگویی به ۳۰ نفر وجود دارد تا با ضبط و اطلاع‌رسانی سریع و دیجیتالی در نوبت صبح و عصر پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردم را در برخورد با صنوف متخلف شاهد باشیم.

صادقی با بیان اینکه در قالب ۱۱۰ تیم اکیپ، ۳۵۰ نفر از نیروهای اصناف، ‌ بسیج و تعزیرات حکومتی سعی می کنند تا نظارت‌ها را تشدید کنند، اظهار کرد: تمامی واحدهای صنفی باید موجودی کالای خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و جلوی تخلفات گرفته شود.

هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت و درج دستی قیمت بر روی کالاها را ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در روزهای گذشته با تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) برخورد با محتکران به ویژه محتکران کالاهای اساسی مردم انجام شده است، تصریح کرد: ۱۵ تن روغن و مقدار زیادی کره و سایر مایحتاج مردم با رصد نیروهای اطلاعاتی و بسیج کشف و با متخلفان نیز برخورد جدی انجام شده است.

صادقی ضرورت نصب اتیکت بر روی کالاها را در کنار ارائه گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ یادآور شد و گفت: هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت و درج دستی قیمت بر روی کالاها را ندارد و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد می شود.

وی در مورد بهبود وضعیت تولید و عرضه نان نیز افزود: ما با لغو مرخصی ماهانه نانوایی ها و افزایش سهمیه برخی نانوایی ها در تولید و عرضه نان به صورت شبانه‌روزی سعی کردیم تا از تشدید تنش در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نان جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر به وفور نان و سایر مایحتاج مردم به ویژه روغن در فروشگاه‌ها مشاهده می شود و هیچ‌گونه قطع یا کاهش سهمیه نانوایی ها را در سطح استان شاهد نیستیم.

انتهای پیام/

منبع