علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای کشت قراردادی در استان اردبیل انجام یافته و در حال حاضر مهلت ثبت این نوع کشت در استان به اتمام رسیده است که طبق برآورد به عمل آمده و آمار در دست ما در حال حاضر ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار […]

علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای کشت قراردادی در استان اردبیل انجام یافته و در حال حاضر مهلت ثبت این نوع کشت در استان به اتمام رسیده است که طبق برآورد به عمل آمده و آمار در دست ما در حال حاضر ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی این استان در سامانه هوشمند کشت قراردادی این استان مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۱۹ کشاورز در ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی اطلاعاتشان را در سامانه کشت قراردادی ثبت‌ کرده‌اند افزود: درصدد هستیم تا نیمه اول بهمن ماه نسبت به ثبت اطلاعات به شکل کامل ورود پیدا کرده و مراحل کشت در اراضی آبی را اجرایی کنیم که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۵۵ هزار هکتار اراضی حاصلخیز آبی وجود دارد که بخشی از این اراضی به کشت گندم آبی اختصاص یافته و از اول آذرماه ثبت اطلاعات کشاورزان در قالب کشت قراردادی در حال انجام است.

نوبخت بیان کرد: رویکرد اصلی دولت در حال حاضر حمایت از کشاورزان برای توسعه کشت گندم با نرخ مصوب است و با توجه به اینکه در کشت قراردادی به ازای هر کیلوگرم انتقال محصول ۱۰۰ تومان هزینه بیشتر به کشاورزان پرداخت خواهد شد بنابراین باید در این زمینه همکاری‌های لازم مبنای کار قرارگیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که نرخ بازار بالاتر از قیمت تضمینی باشد کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را خارج از چهارچوب قیمت تضمینی به فروش برسانند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل خاطرنشان کرد: استان اردبیل در تولید گندم با وجود خشکسالی جایگاه نهم را دارد در حالی که در زمان ترسالی جزو سه استان برتر کشور بوده ولی با این حال خوشبختانه هیچ کمبودی از لحاظ تامین آرد وجود ندارد و بیشتر از سرانه مصرف آرد نیازمندی‌ها تامین شده است.

نوبخت ادامه داد: در راستای نظارت بر نانوایی‌های استان نیز اقدامات اساسی به عمل آمده و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظارت کافی دارند که در تلاش برای ارائه کیفی‌ترین نان برای مردم هستیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار