در حالی بیش‌تر روستاها و قشلاقات پارس آباد ، اصلاندوز و بخش های اسلام آباد، تازه كند و بران با مشکل آبرسانی مواجه هستند که در سفر رئیس جمهور به اردبیل ریالی اعتبار برای این مناطق اختصاص نیافته است.

به گزارش آذرمغان، در جریان سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور و هیئت دولت به اردبیل برای ۱۹ طرح‌ آبخیزداری و حوزه آبرسانی شهری و روستایی به شهرستانهای استان اردبیل اعتبار مصوب شده است که هیچ سهمی برای شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز نداشته است.

براساس نامه ای که معاونت هماهنگی رییس جمهور به مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو مبنی بر درخواست های نمایندگان مجلس، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستانهای استان اردبیل ابلاغ کرده است، بیشترین سهم اعتبار در بخش آبخیزداری و آبرسانی شهری و روستایی مربوط به اردبیل و مشگین شهر و در ادامه بیله سوار، کوثر، انگوت و نیر بوده است.

در حالی بیش‌تر روستاها و قشلاقات پارس آباد ، اصلاندوز و بخش های اسلام آباد، تازه کند و بران در سالهای اخیر با مشکل آبرسانی مواجه هستند و کارکنان آب و فاضلاب روستایی چندین ماه است حقوق معوقه دارند و مهم‌تر اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهری پارس آباد با گذشت بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده است که ریالی اعتبار در این خصوص برای پارس آباد و اصلاندوز در نظر گرفته نشده است.

نکته قابل تامل اینجاست که مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل سه ماه پیش از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری پارس آباد در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به اردبیل خبر داده بود.

(بنا به نامه پیوستی) افکار عمومی منتظر جواب این سئوال هستند که چرا نماینده مجلس، فرمانداران و ائمه جمعه پارس آباد و اصلاندوز در سفر رئیس جمهور به اردبیل درخواستی برای تخصیص اعتبار در حوزه آبخیزداری و آبرسانی برای شهرستان خود نداشته اند؟!

 

 

  • نویسنده : مرتضی بری