به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، سردار موسی کمالی بعدازظهر دوشنبه در جلسه نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، اظهارکرد: مهارت آموزی و کسب تخصص، نیاز همه جوانان و سربازان کشور است لذا همه دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها باید در این راستا با برنامه ریزی هدفمند […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، سردار موسی کمالی بعدازظهر دوشنبه در جلسه نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، اظهارکرد: مهارت آموزی و کسب تخصص، نیاز همه جوانان و سربازان کشور است لذا همه دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها باید در این راستا با برنامه ریزی هدفمند پای کار باشند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است، گفت: نیروهای مسلح علاوه بر وظایف ذاتی خود در این حوزه نیز ورود کرده اند تا کمک حال نسل جوان و آینده ساز این سرزمین باشند.

کمالی تصریح کرد: افزایش نشاط و جذابیت دوران خدمت و توانمند سازی سربازان در دستور کار نیروهای مسلح بوده و به دنبال آن هستیم که سربازان پس از پایان خدمت مهارت لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

کمالی ادامه داد: برای این منظور آموزش‌های عمومی و تخصصی برای سربازان پیش بینی کرده و بنا داریم که هیچ سربازی دغدغه اشتغال در پایان خدمت را نداشته و بدون مهارت از پادگان خارج نشود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در سال جاری شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را با جدیت دنبال می‌کنیم و در این راستا از دستگاه‌های مسئول هم انتظار تعامل و همکاری داریم.

وی ادامه داد: در راستای مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، در مدت پنج سال گذشته یک میلیون و ۷۴۸ هزار نفر از سربازان وظیفه در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

کمالی گفت: از مجموع افراد شرکت کننده در این دوره‌ها طی پنج سال گذشته، ۶۸۵ هزار نفر دوره‌های مهارتی پنجگانه آموزش عمومی را فرا گرفته و یک میلیون و ۶۳ هزار نفر نیز آموزش‌های تخصصی را سپری کردند.

وی بیان کرد: در مجموع این دوره‌ها ۶۷۷ هزار نفر قبول شدند که ۵۷۰ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر