قاسم محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در راستای تعامل کارگر و کارفرما سومین جلسه اعضای شورای کارگری شرکت بعنوان نهاد مدنی پیگیری کننده مسائل و مشکلات کارگری با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار و به دنبال آن نسبت به ساماندهی وضعیت کارگران تصمیم‌گیری گردید. وی افزود: […]

قاسم محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در راستای تعامل کارگر و کارفرما سومین جلسه اعضای شورای کارگری شرکت بعنوان نهاد مدنی پیگیری کننده مسائل و مشکلات کارگری با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار و به دنبال آن نسبت به ساماندهی وضعیت کارگران تصمیم‌گیری گردید.

وی افزود: این بنگاه اقتصادی بعد از نیم قرن صاحب سند تکبرگ شده و حرایم، تملک و حدود مشخص گردید. معنی و مفهوم آن این است که احدی اعم از حقوقی و حقیقی از بابت مشاع نمی‌تواند، مدعی مالکیت شود و هر کس هم ادعا بکند، منتفی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: همکاری‌ها و پیگیری‌های زیادی در این راستا انجام گرفته و نقشه نهایی حریم مشخص شده و اختلاف ملکی در خصوص ۲۳.۸ هکتار نیز در شهر جعفرآباد موجود بود که در جلسه اخیر با مدیرعامل شرکت پارس صورتجلسه مالکیت آن برای شرکت مغان به امضای طرفین رسید و کمیته‌ای برای حل موارد جزئی فیمابین شرکتین مغان و پارس تشکیل شد تا این موضوع هر چه سریعتر منتج به نتیجه مطلوب شود.

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان برای خرید ذرت و کنجاله سویا

محمدی بیان کرد: پس از آزادسازی قیمت نهاده ها مشکلات زیادی از این ناحیه بر شرکت مغان تحمیل گردیده و مدیریت شرکت علی‌رغم افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت‌ها در جهت تامین نهاده نهایت تلاش خویش را بکار می‌بندد و ما اگر تا قبل از آزادسازی قیمت‌ها ۸ میلیارد تومان جهت خرید ذرت و کنجاله سویا پرداخت می‌نمودیم، در شرایط فعلی ۸۰ میلیارد تومان از این بابت می‌پردازیم که بار مالی زیادی را بر گُرده ما تحمیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در شرایطی که هفت تپه، نیشکر جوین و هپکو برای پرداخت حقوق پرسنل مجبور است، با اخذ وام با بهره بالا مشکل خویش را بعنوان مسکّن موقّتی حل بکند، شرکت مغان علیرغم بحران آب ناشی از قهر طبیعت، افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها، محدودیت منابع و همچنین کارشکنی های مغرضین نه تنها مشکلی از لحاظ پرداخت حقوق ها ندارد بلکه با قدرت و قوت علاوه بر اعطای بسته های رفاهی و معیشتی در مناسبت های ملی و مذهبی درصدد تقویت تعاونی مصرف، ایجاد تعاونی اعتبار و راه اندازی تعاونی مسکن و ساخت منزل ویلایی برای تمام کارکنان شاغل در آن است که کلنگ آغاز پروژه با حضور مسئولین بزودی به زمین زده خواهد شد.

پیگیری مسائل و مشکلات کارگران کشت و صنعت مغان

وی تصریح نمود: شورای کارگری نهادی انتخابی و رابط بین کارگر و کارفرما جهت پیگیری مسائل و مشکلات کارگری بوده و در چارچوب قانون وظایفی برای آن مشخص گردیده است و مدیریت شرکت نیز موظف و مکلف به همکاری در این خصوص بوده و ما نیز نهایت تلاش خویش را برای حل مشکلات بکار خواهیم بست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ پرداخت حقوق کارگران کشت و صنعت مغان نداریم و درصدد هستیم تا برای رفع مشکلات موجود گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شود.

محمدی تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان میراثی است که بعد از نیم قرن فعالیت برای ما به ارث رسیده است و همگی وظیفه داریم، جهت حفظ و صیانت، پایداری، ماندگاری و بالندگی آن کوشش کنیم. تعامل بین اعضای شورای کارگری و مدیریت شرکت و سایر ارگان های حاکمیتی گام ارزنده ای در این راستا است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار