به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمدرضا شایقی شامگاه دوشنبه در نشست با شهردار هیر با محوریت برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور کشورهای عضو اکو اظهار کرد: معرفی قابلیت‌های شهر هیر همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمدرضا شایقی شامگاه دوشنبه در نشست با شهردار هیر با محوریت برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور کشورهای عضو اکو اظهار کرد: معرفی قابلیت‌های شهر هیر همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر هیر برنامه ویژه‌ای برای معرفی قابلیت‌های این شهر همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل تصریح کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ می‌تواند فرصت ویژه‌ای برای شناساندن قابلیت‌های گردشگری شهر هیر در سطح بین‌الملی باشد و باید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را داشته باشیم.

شایقی ادامه داد: وجود مجموعه گردشگری به ویژه پل معلق تمام شیشه‌ای در این شهر و بهره بردن از طبیعت کم نظیر، به ویژه باغ‌های موجود در شهر هیر ظرفیت بسیار مهمی را در اختیار این شهر گذاشته است که در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شده است.

وی به اجرای پروژه‌های گردشگری در اردبیل اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از ۸ پروژه گردشگری استان اردبیل تا پایان سال جاری آغاز می‌شود که با افتتاح این پروژه‌ها ظرفیت مهمی به زیرساخت‌های گردشگری استان افزوده خواهد شد.

شایقی بیان کرد: سه هتل، سه مجتمع گردشگری، یک مهمان‌پذیر و یک محوطه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی جزو پروژه‌هایی هستند که طی سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

در این دیدار شهردار شهر هیر نیز از آمادگی مجموعه شهرداری به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، و برنامه‌های مختلف در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر