دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر در استان اردبیل گفت: هیئت نظارت بر انتخابات در اردبیل ۹۴ نفر را در مراحل مختلف بررسی صلاحیت‌ها در استان اردبیل رد کرده است.

مهدی توحیدی اظهار کرد: از مجموع ۸۸۴ نفر داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر در ۳۱ شهر استان اردبیل، ۷۲۹ نفر تأیید صلاحیت شده و مابقی رد صلاحیت و یا از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

وی تصریح کرد: با رد صلاحیت ۹۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از سوی هیئت‌های نظارت شهرستانی ۳۲ نفر نیز در هیئت اجرایی رد صلاحیت شده بودند که در مجموع ۱۲۶ نفر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت در استان رد صلاحیت شدند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر در استان اردبیل به انصراف ۳۳ نفر از ادامه حضور در جمع کاندیداهای شوراهای شهر در استان اردبیل خبر داد و گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده از زمان ابلاغ از سوی فرمانداری‌ها به مدت چهار روز فرصت اعتراض به هیئت عالی نظارت استان را دارند.

توحیدی افزود: در هفته آینده هیئت عالی نظارت با تشکیل جلسات متعدد بررسی مجدد صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده را در دستور کار قرار داده تا در نهایت اعلام نتایج نهایی به فرمانداری‌ها ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم انتخابات باشکوهی را در ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد باشیم و از کاندیداهای شوراهای شهر انتظار می‌رود از تبلیغات زودهنگام پرهیز کرده و به هیچ وجه فعالیت‌های خود را به اشکال مختلف در فضای مجازی قبل از زمان رسمی تبلیغات آغاز نکنند.

توحیدی اضافه کرد: هیئت عالی نظارت در قالب جلساتی که در هفته آینده برگزار خواهد کرد به صورت کارشناسی و مفصل به رد صلاحیت داوطلبان شوراها رسیدگی کرده و جواب قانونی را در موعد مقرر به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر