حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مادران و دختران ما در قله ارزش و بها اجتماعی قرار دارند و شایسته است الگوهای آسمانی و ارزشی برای آنها ارائه شده تا عزت و عظمت این قشر عظیم […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مادران و دختران ما در قله ارزش و بها اجتماعی قرار دارند و شایسته است الگوهای آسمانی و ارزشی برای آنها ارائه شده تا عزت و عظمت این قشر عظیم مورد صیانت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز در قالب رویدادهای مختلف سعی بر ارائه الگوهای اخلاقی، معرفتی، فرهنگی و اجتماعی است که مصداق آن را در رویدادهای فرهنگی، هنری نظیر جشنواره «کن» مشاهده کردیم که غرب سعی می‌کند الگوی خاص بی‌عفتی و توهین به ادیان را به عنوان یک حرکت متفاوت ارائه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایطی که ارائه الگوهای اصیل فرهنگی و دینی می‌تواند مسیری برای تربیت و تعالی باشد، ما نیز می‌توانیم الگوی وفاداری، حیا و عفت را بر گرفته از فرهنگ، تاریخ و تمدن خود و اصالت دینی معرفی کنیم که حضرت معصومه (س) از جمله این الگوهای بی‌نظیر برای دختران با حیا و با عفت جامعه ما است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از حضرت معصومه (س) به عنوان دختری باوفا و خواهری دلسوز برای امام هشتم یاد کرد و افزود: حضرت معصومه (س) امام‌شناسی قهار است که با معرفت تمام در زمان حیات خود سعی کرد تا نقش‌آفرینی اصلی را انجام داده و همواره در مسیر احیای ارزش‌های دینی و حمایت از امام زمان خود گام بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین دختران ما با پوشش و حجاب کامل می‌توانند نقش‌آفرینی اصلی را داشته و از حریم ولایت دفاع کرده و آراستگی و زیبندگی یک زن مسلمان و دختر با عفت را به نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: امروز شایسته است تا در تربیت نسل‌های آینده و انتقال هویت اصیل مادران و دختران گنجینه‌های شایسته معرفتی و دینی همچون ائمه هدی و معصومین به جوانان و نوجوانان معرفی شوند تا آنها بتوانند در مسیر حرکت خود و تمدن‌سازی نسل‌های آینده از این گنجینه‌ها بهره بگیرند.

وی بیان کرد: به دور از افراط و تفریط باید دختران و حتی پسران خودمان را با تکیه بر شرایط مناسب تربیت کنیم تا شاهد به هم خوردگی هویت دختران و پسران و شکستن حریم‌ها در این حوزه نباشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اظهار تأسف از برخی رفتار دخترانه، پسران جامعه و برعکس پسرانه برخی از دختران ادامه داد: این امر تنها در ظاهر خلاصه نمی‌شود بلکه گاه ناهنجاری‌ها و روان‌پریشی‌های ناشایستگی را شاهد هستیم که بهتر است به اصالت خود بازگشته و هویت دینی، اعتقادی و اجتماعی خودمان را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شایسته است در جامعه اسلامی در کنار همراهی با دختران و پسران در مسیر تربیتی درست، هویت دینی آنها مورد توجه قرار گیرد تا برنامه‌های تربیتی مناسب با شأن و شخصیت آنها در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با گرامیداشت دهه کرامت و اقدامات مناسب در مردمی‌سازی جشن‌ها و آئین‌های گرامیداشت این ایام تصریح کرد: ما به صورت مستمر و در طول سال برنامه‌های متنوعی را در پاسداشت مقام و جایگاه زنان و دختران برگزار می‌کنیم که عمده این برنامه‌ها در فضای مجازی و متناسب با سلیقه و ذائقه دختران امروز است.

وی به اجرای برنامه «حرف‌آور و رفیقانه» با موضوع و محوریت دختران و طرح مسائل مختلف این جامعه ارزشمند اشاره کرد و گفت: برنامه «دختران حاج قاسم» نیز ویژه دانش‌آموزان در حال اجراست که ۲۶ مردادماه با حضور ۲۰۰ تیم شناسایی شده همایشی را با همین محوریت برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: تلاش ما بر این است تا در قالب همایش «دختران آفتاب» بیش از گذشته جامعه عفیف بانوان خودمان را با رویکردها و نگاه جدید به عفت و حجاب آشنا کرده و دغدغه‌هایی که از باب هجمه سنگین دشمنان وجود دارد برای آنها تبیین کنیم.

انتهای پیام/

منبع