سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل اظهار کرد: دمای هوا در سطح استان اردبیل همچنان روندی افزایشی خواهد داشت و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا چهارشنبه هفته جاری جو استان پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود. وی با بیان اینکه […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل اظهار کرد: دمای هوا در سطح استان اردبیل همچنان روندی افزایشی خواهد داشت و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا چهارشنبه هفته جاری جو استان پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در نواحی مرکزی و جنوبی استان از روز یکشنبه با جنوبی شدن جریانات، این روند محسوس‌تر خواهد شد، گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر تا ۳۷ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان تا ۳۵ درجه سلسیوس هم خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: جنوبی شدن جریانات جوی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای می‌شود؛ البته این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.

محمدی ادامه داد: با رسیدن فصل گرما و با توجه به موج گرمای حاکم و کمبود بارندگی‌ها، صرفه جویی در مصرف آب و برق از سوی مردم این استان ضروری است.

وی همچنین افزود: از اواسط روز یکشنبه با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات ظهر و عصر شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع