حسن قاسم‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی با افزایش وزش باد و بارش در ساعات مختلف روز ریزگردها که منشأ آنها از کشورهای خارجی بوده، از چهره شهری اردبیل رخت بربسته و به جای آن هوای سالم در اردبیل برقرار می‌شود. وی تصریح کرد: نسبت به نوبت […]

حسن قاسم‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی با افزایش وزش باد و بارش در ساعات مختلف روز ریزگردها که منشأ آنها از کشورهای خارجی بوده، از چهره شهری اردبیل رخت بربسته و به جای آن هوای سالم در اردبیل برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: نسبت به نوبت صبح، عصر امروز وضعیت شاخص کیفی هوا در اردبیل به سطح زرد رسید تا خطر سطح نارنجی که بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم بود، جای خود را به هوای بهتری ببخشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: شاخص کیفی هوا در ۶ طبقه و رنگ‌بندی متنوع تقسیم و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود که ما نیز از گروه‌های پرخطر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان و سالمندان خواستیم تا امروز در منزل مانده و از تردد در سطح شهر جلوگیری کنند.

قاسم‌پور هوای جنوب استان به ویژه شهرهای خلخال و کوثر را در حال حاضر ناسالم اعلام کرد و افزود: از صبح فردا به تدریج شاخص هوای استان بهبود یافته و ما شاهد برقراری هوای پاک در ساعات مختلف خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وزش باد به جابجایی هوا کمک خواهد کرد هر چند که شرایط محاسباتی در این حوزه با توجه به اقلیم پیش رو وضعیت متفاوتی دارد و ما انتظار داریم تا با بهبود شاخص‌های جوی هوای اردبیل همچنان به نقطه سالم و بهتر خود برسد.

انتهای پیام/

منبع