سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز یکشنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و افزایش نسبی دما پدیده غالب خواهد بود. وی از ورود سامانه جدید بارشی به استان از […]

سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز یکشنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و افزایش نسبی دما پدیده غالب خواهد بود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به استان از فردا خبر داد و افزود: با نفوذ سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابرناکی و ناپایداری‌ها خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی فردا در برخی از مناطق استان رگبار باران گاهی توأم با رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ابرهای همرفتی در مناطق مستعد بویژه کوهپایه‌ها و ارتفاعات تشکیل شود گفت: در این مدت بارش تگرگ دور از انتظار نبوده لذا از توقف و اتراق در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

وی با بیان اینکه بارش باران تا پایان هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز با تقویت زبانه‌های پرفشار در سطح زمین بارش خفیف باران، رخداد مه و کاهش نسبی دمای هوا، موجب جوی خنک و بهاری می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: این سامانه روز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت) از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

منبع