همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان گرمی با حضور چهره‌های سرشناس و پیشکسوتان امر تعلیم و تربیت شهرستان گرمی برگزار شد.

گزارش از علی شهابی| در این همایش که با استقبال گرم فرهنگیان و معلمان شهرستان گرمی روبرو شد مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گرمی، معیشت معلمان و راهکارهای رفع آن بررسی شد.

سخنرانان به بیان اهمیت انتخاب برتر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.
ولی اسماعیلی نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم و فرهنگیان مطلوب نبوده و تورم، افزایش قیمت ها متناسب با افزایش میزان حقوق و دستمزد ها نیست، افزود: مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و لازم است دولت طرح های اصلاح اقتصادی را به اجرا بگذارد.
وی با بیان اینکه تفکر و عمل انقلابی یگانه راه حل فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، تشکیل مجلس انقلابی با نمایندگان انقلابی مردم را در راستای تحقق گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست.
او به مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان کشور اشاره کرد و گفت: عدم تناسب حقوق و دریافتی های معلمان و یکسان نبودن میزان دریافتی حقوق و مزایا معلمان با کارکنان سایر دستگاه‌های دولتی، ناعدالتی بزرگی است که باید با اجرای قوانین یکسان سازی حقوق و مزایا رفع شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح های اقتصادی دولت ناموفق بوده و مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را به دنبال داشته است، افزود: یکی از معضلات و مشکلات اقتصادی که گریبانگیر دولت و کشور است وجود نقدینگی های کلان بدون برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه شهرستان گرمی، وجودمراتع را یکی از مزیتهای توسعه و اجرای طرح های دامداری و دامپروری دانست و گفت: فعال‌سازی دامداری های راکد در اولویت قرار خواهد گرفت.
او با بیان اینکه احترام متقابل و ترویج فرهنگ گفتمان بعنوان یک اصل در توسعه فرهنگی جامعه موثر است، افزود: به هریک از داوطلبان احترام ویژه قائل هستم و برادر خود میدانم.
اسماعیلی ادامه داد: من برای #قلعوقمع_سیاسی نیامده ام و نان کسی را نخواهم برید و مخالف و موافق من هر دو مورد احترام هستند و این ادعا را پیش تر در دانشگاه آزاد ثابت کرده و از همه نیروهای این دانشگاه حمایت نموده ام.
نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تلاش ها و خدمات سیدحمایت میرزاده، نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در ایجاد هتل فرهنگیان و پیگیری درمانگاه قدردانی کرد و گفت: احداث درمانگاه مجهز در شان معلمان و فرهنگیان این شهرستان به لحاظ نبود مراکز درمانگاهی در سطح شهر ضرورت دارد و توسعه مراکز درمانی شهرستان از محورهای برنامه ۴ ساله اینجانب است.

  • نویسنده : علی شهابی