شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به شیب نزولی کرونا در اردبیل اشاره و اظهار کرد: طی چند روز اخیر آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل در وضعیتی کاملاً پایدار پیش می‌رود به طوری که طی این مدت میانگین مبتلایان جدید و فوتی‌های ناشی از کرونا […]

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به شیب نزولی کرونا در اردبیل اشاره و اظهار کرد: طی چند روز اخیر آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل در وضعیتی کاملاً پایدار پیش می‌رود به طوری که طی این مدت میانگین مبتلایان جدید و فوتی‌های ناشی از کرونا یا وضعیتی متعادل یا روند کاهشی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا نباید سبب هرگونه عادی‌انگاری یا بی‌احتیاطی از جانب مردم استان شود، افزود: تعطیلات پیش رو و آخر هفته در صورت بی‌احتیاطی مردم می‌تواند خطرساز بوده و در عین افزایش آمار ابتلاء و فوتی سبب بازگشت روزهای سخت و پرخطر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان پرهیز از هرگونه سفرهای غیرضروری را الزامی دانست و گفت: خطر اوج‌گیری دوباره کرونا در منطقه هنوز به طور قطعی رفع نشده و در پیک‌های قبلی نیز این موضوع به خوبی به مردم عیان شد که با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری وضیعتی خطرناک در جامعه حاکم خواهد شد.

حبیب‌زاده به روند کاهشی بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد ۳۰ بیمار جدید با مراجعه به مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند و این در حالی است که آمار کل بستری‌ها و مراجعه‌کنندگان در طول روز در یک هفته اخیر با تغییر جزئی همراه بوده است.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونا در اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه دو نفر از هم‌استانی‌ها تسلیم کرونا شده و جمع آمار مرگ و میرهای کرونا در استان از ابتدای شیوع بیماری تا به الان به یک هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است.

این مسئول همچنین از بهبود ۲۹ بیمار تحت درمان در اردبیل خبر داد و افزود: خوشبختانه آمار بهبودیافتگان کرونا در استان در برخی از روزها با آمار مراجعه‌کنندگان برابری کرده یا حتی بیش از تعداد مبتلایان جدید بوده است.

به گفته حبیب‌زاده با مراجعه بیماران کرونایی در شبانه‌روز گذشته هم‌اکنون تعداد کل بستری‌های استان ۲۰۰ نفر است که ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و کنترل هستند.

وی همچنین به آخرین رنگ‌بندی شهرها اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، پارس‌آباد، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع