به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که سازمان ملل از توافقی اولیه با صنعا برای ادامه تلاش‌ها جهت حل بحران مخزن نفتکش صافر خبر می‌دهد، دولت نجات ملی یمن از بی‌توجهی این سازمان نسبت به تعهدات خود درباره مخزن یاد شده و شانه خالی کردن از اجرای توافقنامه تعمیر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که سازمان ملل از توافقی اولیه با صنعا برای ادامه تلاش‌ها جهت حل بحران مخزن نفتکش صافر خبر می‌دهد، دولت نجات ملی یمن از بی‌توجهی این سازمان نسبت به تعهدات خود درباره مخزن یاد شده و شانه خالی کردن از اجرای توافقنامه تعمیر فوری نفتکش ابراز نارضایتی کرده و درباره احتمال وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی در دریای سرخ هشدار داد.

کمیته اجرای توافقنامه یاد شده ضمن هشدار نسبت به اینکه انفجار مخزن صافر یک فاجعه زیست‌محیطی بی‌سابقه را در دریای سرخ رقم خواهد زد، تاکید کرد: سازمان ملل مسؤول انفجار مخزن صافر و نتایج فاجعه‌بار آن است.

این کمیته اعلام کرد: دفتر سازمان ملل از اجرای توافقنامه تعمیر و نگهداری فوری نفتکش صافر و ارزیابی جامع مخزن آن، شانه خالی می‌کند و وضعیت نفتکش از سال ۲۰۱۵ به همان منوال است. هیچ تلاشی برای تعمیر و نگهداری این نفتکش وجود ندارد. تفاهمات جدیدی با سازمان ملل انجام شده است و ممکن است که این مشکل را به طور ریشه‌ای حل کند.

این در حالی است که قبلاً دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن درباره خطرات وقوع انفجار مخزن نفتکش صافر هشدار داده بود.

گفتنی است که نفتکش یاد شده در بندر راس عیسی واقع در شمال بندر الحدیده قرار داشته و مخزن آن حاوی ۱.۱۴۸ میلیون بشکه نفت خام است. به دلیل اینکه از اواخر سال ۲۰۱۴ این نفتکش تعمیر و رسیدگی نشده، نفت به داخل آن نشت کرده و به همین دلیل دولت صنعا خواستار کمک بین‌المللی برای میانجیگری در این زمینه و تعمیر نفتکش است.

انتهای پیام/

منبع