میکائیل عظیمی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل در حالی با ظرفیت یک میلیون تن در مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه بالغ بر ۱۳۵ میلیون یورو خواهد بود. وی ظرفیت اشتغال نهایی این کارخانه را یک‌هزار و ۵۰۰ […]

میکائیل عظیمی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل در حالی با ظرفیت یک میلیون تن در مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه بالغ بر ۱۳۵ میلیون یورو خواهد بود.

وی ظرفیت اشتغال نهایی این کارخانه را یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در فازهای مختلف با تولید محصولات متنوع اعلام کرد و گفت: مواد اولیه این مجموعه تولیدی که بیشتر در تولید آهن اسفنجی و فرآورده‌های فولاد فعالیت خواهد کرد، از طریق چادر ملو تأمین شده و امکان تقویت تولید در بخش‌های مختلف فراهم می‌آید.

مدیرعامل شرکت آرتا فولاد اردبیل یکی از مزیت‌های احداث این مجموعه را در نزدیکی خط ریل راه آهن حمل بار توسط خط ریلی راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و افزود: با احداث آنتن فرعی به طول سه کیلومتر مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل به این خط ریلی دسترسی خواهد داشت تا امکان جابجایی محصول فراهم آید.

عظیمی تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجربیات سایر استان‌ها و کارخانجات صنایع فولادی سعی می‌کنیم تا محصولات با کیفیت بالا و صادرات‌محور تهیه و تأمین کنیم تا بخش عظیمی از بازارهای منطقه در اختیار تولیدکنندگان فولاد کشورمان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین زیرساخت‌ها به ویژه آب و برق وجود ندارد چرا که این شرکت تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی نیروگاه ۳۰ مگاواتی تأمین برق را نیز به صورت خوداتکا و خودکفا انجام دهد.

عظیمی تولید انواع محصولات فولادی و آهن اسفنجی را به روش مدرن در این مجموعه تولیدی و صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: با حمایت همه‌جانبه مسئولان و صدور مجوزهای لازم سعی خواهیم کرد تا در کمتر از ۳۰ ماه این مجموعه را راه‌اندازی کنیم تا به نوعی به تقویت اشتغال و تولید این استان کمک شود.

مدیرعامل شرکت آرتا فولاد اردبیل بیان کرد:‌ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان فولاد و محصولات متنوع آن در شرایط کنونی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان پرنوسانی است و ضرورت دارد در این شرایط به تقویت تولید با کیفیت و ورود به عرصه‌های بین‌المللی تلاش کنیم تا شرایط مناسبی را در این بخش به دست آوریم.

انتهای پیام/

منبع