وحید یوسف‌زاده و عبدالله حسین‌پور تهدید کردند که اگر کمیسیون تجدیدنظر را به ما ندهید جلسه را ترک می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آذرمغان روز سه‌شنبه هجدهم مرداد جلسه شورای شهر تالش به ریاست بهروز علی‌بابایی رییس جدید شورای شهر تالش و پنج عضو دیگر شورا برگزار گردید.

این جلسه که با غیبت رئیس سابق شورای شهر تالش همراه بود مطابق دستور جلسه که از پیش نیز اعلام شده بود انتخاب کمیسیون‌های شورای شهر بود که در دستور کار اعضا قرار گرفت.

در ادامه جلسه در حالی که تکلیف چند کمیسیون مشخص شده بود نوبت به تعیین کمیسیون تجدیدنظر رسید که یکی از کمیسیون‌های حساس شورای شهر می‌باشد که آقایان عبدالله حسین‌پور و وحید یوسف‌زاده و نیز خانم فیروزه اردویی برای ریاست این کمیسیون نامزد شدند.

این در شرایطی است که کسب ریاست کمیسیون‌ها منوط به اخذ اکثریت آرا می‌باشد، اما در کمال تعجب آقایان یوسف‌زاده و حسین‌پور از اعضای حاضر خواستند کمیسیون تجدید نظر یا ماده ۱۰۰ را به یکی از آنها دهند.

یکی از موضوعات این جلسه آن بود که این دو عضو اظهار داشتند که اگر با این درخواست موافقت نشود، جلسه را ترک خواهند کرد تا جلسه مذکور از حدنصاب ساقط شده و مصوبات آن لغو گردد.

اما ریاست جلسه این درخواست را مغایر با قانون شورای اسلامی شهر و روستا دانست و ادامه رای‌گیری را در دستور کار قرار داد که درنهایت آن دو عضو جلسه را ترک کردند و بدین‌ترتیب جلسه‌ی انتخاب کمیسیون‌ها که از وظایف اصلی شورای شهر می‌باشد تا برگزاری جلسه‌ی آینده بلاتکلیف باقی بماند.

این در حالیست که اعضای شورای شهر تالش، بعد از استعفای شهرام غنی‌زاده هنوز بعد از گذشت ۴ ماه هنوز نتوانستند در انتخاب شهردار جدید به اجماع برسند.

نکته قابل توجه این است که آقای رسول برهانی رئیس سابق شورای شهر تالش در جلسه‌ی مهم و حساس انتخاب کمیسیون‌های شورای شهر تالش مرخصی هست. در حالی که روز گذشته تصاویر وی همراه دو عضوی که ترک جلسه داشتند در مراسم عزاداری دیده می‌شود.

البته که رفتارهایی چون مرخصی و ترک جلسه، پیشتر از این سه عضو شورای شهر تالش در موضوع انتخاب شهردار مکرراً مشاهده شده بود که باید دید سرانجام تنش‌ها در شورای شهر تالش تا کجا ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : امیر صلاحی جولندان