سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: باید به توسعه حوزه کشاورزی در استان اردبیل توجه ویژه‌ای وجود داشته باشیم تا ارتقای تولید و توسعه این حوزه با توجه ملی به سطح قابل قبول برسد که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود. وی با اشاره به […]

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: باید به توسعه حوزه کشاورزی در استان اردبیل توجه ویژه‌ای وجود داشته باشیم تا ارتقای تولید و توسعه این حوزه با توجه ملی به سطح قابل قبول برسد که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان اردبیل وابسته به بخش کشاورزی است بیان کرد: بازارسازی و بازاریابی در سطح کشور باید به صورت مناسب انجام شود و با توجه به این که کشت و صنعت‌ها جزو ظرفیت‌های ملی هستند باید نسبت به ارتقای تولید و توسعه این مهم اقدام شود.

استاندار اردبیل گفت: به عنوان یک مسئله جدی و حیاتی در کشور باید به حوزه کشاورزی پرداخته شود و با تدوین برنامه‌های توسعه در این حیطه نسبت به ارائه آمارهای افق آینده ورود پیدا کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوب و مورد انتظار دست یابیم که این موضوع در حال حاضر برای ما حائز اهمیت است.

عاملی خاطرنشان کرد: نیازمند اختصاص اعتبارات قابل توجهی برای حوزه کشاورزی هستیم و باید با برنامه‌ریزی‌هایی اساسی و تامین منابع مالی نسبت به توسعه استان در این حوزه ورود پیدا کرده و بخش کشاورزی را نقطه عطف توسعه استان قرار دهیم که این موضوع در حال حاضر دارای اولویت است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد آب کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که به همین منظور و با تدوین و اجرای طرح‌های مناسب درصدد تحقق برنامه‌های صرفه‌جویی در بخش کشاورزی هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود آبی را در کشور رفع کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیرپوشش پایاب سد خداآفرین است که ۵۰ هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها لازم است تا با بهره‌برداری پروژه پایاب سد خداآفرین و کشت فقط یک میلیون تن گندم با قیمت امروز ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در سال شاهد ثروت آفرینی ۱۴۳ هزار میلیارد ریالی باشیم.

عاملی ادامه داد: جهش بسیار قابل توجهی در تولید ناخالصی استان رقم خواهد خورد که متاسفانه شاهد عدم توجه به این موضوع ملی در سطح عالی کشور هستیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار