به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا قاسمیان عصر شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این تعبیر غلطی است که ما برای حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و عمرانی بخواهیم پیوست فرهنگی تعریف کنیم در حالی که انقلاب اسلامی ما، انقلاب فرهنگی و تمدن‌ساز است […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا قاسمیان عصر شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این تعبیر غلطی است که ما برای حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و عمرانی بخواهیم پیوست فرهنگی تعریف کنیم در حالی که انقلاب اسلامی ما، انقلاب فرهنگی و تمدن‌ساز است و باید بالاترین جایگاه را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بهتر است اقتصاد و سیاست از فرهنگ حرف‌شنوی داشته باشند و این فرهنگ است که اصالت و هویت یک جامعه را روشن می‌کند و انقلاب اسلامی نیز بیشترین اهتمام را در این حوزه انجام داده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل ضرورت زانو زدن به اقتصاد و سیاست را در برابر فرهنگ یادآور شد و گفت: اگر پیوستی نیز نیاز است باید در حوزه اقتصادی و سیاسی شکل بگیرد و فرهنگ به عنوان یک اصل در اولویت نگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد.

قاسمیان ضرورت انجام کارهای بزرگ را در حوزه فرهنگ و رشد متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی کشور و استان اردبیل را ضروری خواند و افزود: اگر فرهنگ در جامعه نادیده گرفته شود، نباید انتظار توسعه جامعه انسانی را داشته باشیم چرا که در جوامع مختلف غفلت از حوزه فرهنگ آسیب‌های جدی اخلاقی و معرفتی را به دنبال داشته است.

وی انتظار اهالی فرهنگ و هنر را در تقویت نظام بودجه‌ریزی و تزریق منابع از ابتدای سال یادآور شد و خاطرنشان کرد: برخلاف فعالیت‌های عمرانی و یا زیربنایی که نیاز به فصل کاری خاص است، بهتر است بودجه دستگاه‌های فرهنگی از اول فروردین ماه تزریق شود تا ما با نگاه اولویت‌دار و به صورت اورژانسی آسیب‌های فرهنگی را شناسایی و در صدد زدودن آثار این غفلت و بی‌توجهی‌ها باشیم.

قاسمیان تهاجم فرهنگی و گسترده استکبار جهانی را در عرصه فرهنگی یادآور شد و اضافه کرد: حساس‌ترین جنگ تاریخ بشریت نیز بر محور و اساس تهاجم و شبیخون فرهنگی شکل گرفته و ضرورت دارد تا نگاه واقع‌بینانه‌ای را به ظرفیت‌های استان در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: نگرانی ما از شروع فصل گردشگری در بهار و تابستان سال آینده است که عده‌ای بخواهند به بهانه گردشگری، فرهنگ استان را زیر سؤال برده و یا به برخی ارزش‌ها بی‌توجهی کنند.

قاسمیان ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان را بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: شایسته است در کنار تأمین اعتبارات مناسب، در مناطق مرزی پشتیبانی از سیستم دریافت شبکه‌های ملی انجام شده تا جلوی ورود امواج بیگانگان گرفته شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل از زحمات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مدیرکل جدید با تلاش مضاعف مسیر آغاز شده را با قوت پیگیری کرده و با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص به توسعه و تقویت فرهنگی این استان کمک کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر