بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: نهضت بزرگ هتل‌سازی به نفع توسعه گردشگری استان در حال انجام است.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار آذرمغان، اظهار کرد: در کنار طرح‌های متعدد گردشگری در شمال، جنوب و مرکز استان اردبیل ساخت هتل با استانداردهای مناسب در مناطق مختلف استان اردبیل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اردبیل با تدارک این زیرساخت‌ها به یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور و حتی دنیا تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: هتل چهار ستاره‌ای در شورابیل در حال احداث است و در خود شهر اردبیل چندین هتل دو و سه ستاره در سال‌های اخیر احداث و راه‌اندازی شده تا امکان اقامت و حضور گردشگران در یک فضای مناسب و استاندارد فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: در شهرستان‌های پارس‌آباد و خلخال نیز ساخت هتل‌های چهار ستاره با مشارکت سرمایه‌گذاران شروع شده به طوریکه در ازناو و منطقه گردشگری گیلارلوی گرمی با جانمایی مناسب ساخت هتل چهار ستاره مراحل اجرایی را سپری می‌کند.

بهنام‌جو از احداث دو هتل در نیر و همچنین هتلی در یکی از مناطق روستایی گردشگرپذیر نیر خبر داد و افزود: در کورعباسلوی نیر ساخت هتلی با فضای روستایی و استفاده از مناظر طبیعی منطقه در حال انجام است که قطعا به عنوان مجموعه بوم‌گردی مورد توجه گردشگران خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ساخت هتل و توسعه اماکن گردشگری و پذیرایی، ما با رویکردی متفاوت به ماندگاری مسافر در این استان می‌اندیشیم تا با تکمیل زنجیره‌های متنوع در این بخش بتوانیم به تحول اقتصادی استان کمک کنیم.

بهنام‌جو به احداث چهار پیست جدید زمستانی و تابستانی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: دومین پیست سرعین در اوجور در حال احداث است که در سال‌های آینده به تحقق شعار زمستان بیدار کمک خواهد کرد.

وی از احداث پیست اندبیل، فندقلوی نمین و پیست شابیل به عنوان پیست‌های در حال احداث خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این پیست‌ها در فصل تابستان و حتی زمستان سرد شاهد حضور گردشگران در مناطق مختلف استان اردبیل باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر این مناطق، ما از ظرفیت روستاها و مناطق نمونه گردشگری نیز در اجرای طرح‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا بستر توسعه و تحول اقتصادی بر مدار گردشگری فراهم آید.

انتهای پیام/