امام جمعه مشگین‌ شرقی گفت: برای توسعه باغات و فرهنگ درختکاری، نهال رایگان در اختیار مردم مشگین شهر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسن صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مشگین شرقی اظهار کرد: این بخش شهر توت، انگور و سیب است که ضروری است شهرداری و شورای شهر برای توسعه باغات مثمر، نهال رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۱۵ اسفند روز درختکاری فرصت بزرگ و مناسب برای رواج این فرهنگی غنی است، تصریح کرد: فرزندان و کودکانمان را باید از همان سنین نوجوانی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تربیت کنیم چرا که زمین در حال حاضر با بحران جدی آب و مواهب طبیعی روبه‌روست.

امام جمعه مشگین شرقی به فرا رسیدن ایام معنوی ماه شعبان و رمضان اشاره کرد و گفت: مردم روزهای پایانی ماه رجب را که مصادف با مبعث رسول گرامی اسلام (ص) است، غنیمت شمرده و از شب‌های پرفیض شب‌های قدر بهترین استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام صفری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اجرای طرح نسخه الکترونیک را حرکتی جدی و گامی مهم و اساسی در نظام بهداشتی و دارویی دانست و افزود: دولت برای سهولت در امور مردم باید نسبت به چنین کارهایی اقدام کرده و با اجرای آئین‌نامه‌های مدون جلوی حیف و میل بیت‌المال را بگیرند.

وی در خصوص حمله روسیه به اوکراین و تصرف چندین شهر استراتژیک این کشور اظهار کرد: غربی‌ها با طمع دست‌اندازی به کشورهای جهان وارد شده‌اند و هر کجا پای آمریکا و اسرائیل در کار بوده، خرابکاری‌هایی را شاهد بودیم.

امام جمعه مشگین شرقی ادامه داد: آمریکا متعهد شده بود در برابر تسلیم و تحویل هسته‌ای و اتمی، از تمامیت ارضی و امنیت اکراین دفاع کند ولی چنین نکرد و می‌توان گفت نتیجه اعتماد به آمریکا همین است.

انتهای پیام/