به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی‌اصغر شالبافیان شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: چالش‌های حوزه گردشگری در استان‌ها بسیار زیاد است و در این راستا ضرورت دارد تا مسئولان و استانداران در کنار وزارت میراث فرهنگی این چالش‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی و نسبت به ارتقای سیمای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی‌اصغر شالبافیان شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: چالش‌های حوزه گردشگری در استان‌ها بسیار زیاد است و در این راستا ضرورت دارد تا مسئولان و استانداران در کنار وزارت میراث فرهنگی این چالش‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی و نسبت به ارتقای سیمای گردشگری استان‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات در حوزه گردشگری باید در اولویت باشد، تصریح کرد: مسئولان استان اردبیل باید پیگیر اختصاص اعتبارات از محل قانون اختصاص ۲ درصد اعتبارات هزینه‌ای به بخش گردشگری باشند و در این زمینه نمایندگان مجلس می‌توانند نقش اساسی را ایفا کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری فن‌تورها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها مهم است و در این زمینه وزارت میراث فرهنگی حمایت‌های مالی خود را به نحوه احسن انجام خواهد داد.

شالبافیان از اختصاص اعتبار ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه برنامه‌های گردشگری در استان‌ها خبر داد و افزود: مجلس در کنار وزارت میراث فرهنگی، می‌تواند در تخصیص این اعتبارات مؤثر باشد.

وی استان اردبیل را دارای ظرفیت ممتاز در جذب گردشگران خارجی دانست و خاطرنشان کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای توسعه گردشگری است.

شالبافیان اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو اکو با استان اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: این اشتراکات فرصت خوبی برای استان اردبیل است تا خود را در عرصه ملی و جهانی بیش از این مطرح کند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار همکاری تمام دستگاه‌های استان اردبیل در برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ شد و بیان کرد: در هفته آینده نشستی را با مسئولان استان اردبیل و میراث فرهنگی در راستای برگزاری باشکوه این رویداد جهانی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر