یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با همراهی دو شرکت خصوصی که تولید صنایع چوبی و الکترونیکی را عهده‌دار هستند سعی کردیم تا در قالب پاویون استانداری اردبیل توانمندیهای تجاری، ‌ بازرگانی، صنایع و فناوریهای دانش‌بنیان را در ابعاد مختلف نمایش داده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم. وی […]

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با همراهی دو شرکت خصوصی که تولید صنایع چوبی و الکترونیکی را عهده‌دار هستند سعی کردیم تا در قالب پاویون استانداری اردبیل توانمندیهای تجاری، ‌ بازرگانی، صنایع و فناوریهای دانش‌بنیان را در ابعاد مختلف نمایش داده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی از امضای تفاهمنامه‌های همکاری با شرکت‌های متنوع برای حضور در استان و مشارکت‌ و سرمایه‌گذاریهای جدید در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی گردشگری خبر داد و تصریح کرد: شرایط خوبی برای استان در این نمایشگاه فراهم شد تا ما بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و بیش از گذشته در ابعاد توسعه‌ای و در کنار ۷۵۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی توانمندیهای استان را به خوبی نشان دهیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت:‌ در کنار امضای تفاهمنامه و ارائه توانمندیهای استان در ابعاد بازرگانی و صادراتی، تلاش بر این است تا در قالب نمایشگاه‌های متنوع ظرفیت‌های توسعه‌ای استان را در بخش‌های کشاورزی، ‌ صنعتی، معدن و همچنین گردشگری معرفی کرده و شاهد حضور هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری از مناطق مختلف باشیم.

عبداللهی افزود: بیشترین مراودات ما با کشورهای عضو اکو و کشور چین خواهد بود که مقدمات این همکاریهای مشترک در سطح استان فراهم آمده است.

وی از هدف‌گذاری توسعه صادرات استان تا ۲۰ درصد نسبت به آمار سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش صادرات در سایه رشد تولید و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به شایستگی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار