سعید نوریان در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: اینکه ادعا می‌شود گروه‌های نمایشی اردبیل جشنواره سی‌ام را تحریم کردند، واقعی نیست چرا که ما فراخوان حضور در جشنواره را ارائه کرده بودیم ولی هیچ گروهی از مرکز استان حاضر به حضور در این جشنواره نشده بود. وی […]

سعید نوریان در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: اینکه ادعا می‌شود گروه‌های نمایشی اردبیل جشنواره سی‌ام را تحریم کردند، واقعی نیست چرا که ما فراخوان حضور در جشنواره را ارائه کرده بودیم ولی هیچ گروهی از مرکز استان حاضر به حضور در این جشنواره نشده بود.

وی تصریح کرد: تنها یک نمایشنامه از اردبیل برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بود که در مرحله بازبینی این نمایشنامه رد شد و در مراحل بعد امکان رقابت برای این اثر وجود نداشت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما آمادگی خود را برای ایجاد فضای مناسب رقابتی در جشنواره سی‌ام اعلام کرده بودیم و قطعاً آمادگی پذیرش آثار از شهر اردبیل را داشتیم اما به دلایل مختلف گروه‌های هنری آمادگی خود را اعلام نکردند.

نوریان به برگزاری مناسب جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر در شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: ۱۲ نمایشنامه در مدت پنج روز به روی صحنه رفت و با ارزیابی داوران از سه شهرستان برترین آثار انتخاب و راهی مراحل بعدی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای اولین بار سه نمایش از استان در جشنواره منطقه‌ای و ملی حاضر خواهند شد که امیدواریم از بین آنها، آثار شایسته در جشنواره تئاتر فجر کشور حضور پیدا کند.

نوریان استقبال شهرستان‌ها را از برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای شایسته و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اجراهای کم‌نظیر و گاه بی‌نظیری را در مناطق مختلف شاهد بودیم و حتی هیئت داوران حاضر شدند تا در مناطق مختلف این آثار ارزشمند هنری را از نزدیک مشاهده کرده و نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری این رویداد در حقیقت میدان دادن به تمام هنرمندان مستعد شهرها و مناطق مختلفی است که گاه امکان حضور آنها وجود نداشت ولی این بار سعی شد تا از شهرهای مختلف استان آثار متنوعی در جشنواره حاضر شده و امکان رقابت را پیدا کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: قطعاً در سال‌های آینده جشنواره‌های شهرستانی و منطقه‌ای با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت و حتی قصد داریم در برخی از مناطق استان جشنواره‌ها را با حضور گروه‌های هنری استان‌های همسایه نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر