به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در مراسمی که عصر دوشنبه در باغ موزه شهدا در اردبیل برگزار شد، دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: اجلاسیه زنان شهیده استان با شکوه و عظمت خاص برگزار شد و ما تجلیلی شایسته از خانواده‌های این شهدا و ۲۱ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در مراسمی که عصر دوشنبه در باغ موزه شهدا در اردبیل برگزار شد، دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: اجلاسیه زنان شهیده استان با شکوه و عظمت خاص برگزار شد و ما تجلیلی شایسته از خانواده‌های این شهدا و ۲۱ زن جانباز در استان داشتیم.

علیرضا حسن‌زاده به رونمایی ۹ عنوان کتاب با محوریت «جهاد و شهادت‌طلبی زنان اردبیلی» اشاره کرد و گفت: نویسندگان متعهد این استان سعی کردند تا افتخارات و صلابت زنان دیار سبلان را به قلم کشیده و بهترین و شایسته‌ترین آثار را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری این رویداد، دبیرخانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان تلاش می‌کند تا برنامه‌های فاخر دیگری را نیز در پاسداشت شهیدان گروه‌های مختلف جامعه داشته باشد تا در نهایت مردادماه سال آینده شاهد برگزاری باشکوه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان با محوریت دوران دفاع مقدس باشیم.

دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از گنجینه عظیم جهاد، شهادت و ایثارگری این ملت در هراس و خوف هستند و ما باید سرمایه‌های عظیم معنوی را در این زمینه پاس داشته و در صدد نشر و گسترش این فرهنگ غنی باشیم.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عزتی که امروز انقلاب اسلامی و ملت ایران از آن برخوردار است، مرهون خون شهدا و شهادت‌طلبی و سلحشوری فرزندان غیرتمندی است که ما به تک تک آنها مدیون و مرهون هستیم.

دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اضافه کرد: در بین گروه‌های مختلف جامعه، زنان به عنوان قشر فرهیخته هم در عرصه پشتیبانی و هم دفاع از این مرز و بوم در صحنه حاضر شده و با حمایتی که از جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، توانستند نقش‌آفرینی اصلی را انجام دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر