به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرمی اظهار کرد: عالم هستی بر اساس محبت آفریده شده و بر اساس محبت اداره می‌شود و تمام محبت‌ها و دوستی‌ها که بر عالم هستی حاکم شده قطره‌ای از محبت و رحمت الهی بر مخلوقات خویش است. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرمی اظهار کرد: عالم هستی بر اساس محبت آفریده شده و بر اساس محبت اداره می‌شود و تمام محبت‌ها و دوستی‌ها که بر عالم هستی حاکم شده قطره‌ای از محبت و رحمت الهی بر مخلوقات خویش است.

وی تصریح کرد: رحمت خدای عالم بر انسان‌ها بیش از سایر موجودات است و به همین دلیل فطرت، عقل و انبیا را برای سعادت بشر مأمور کرده و رحمتش بر غضبش سبقت گرفته است.

امام جمعه گرمی با اشاره به اینکه یکی از وظیفه حکومت اسلامی و دولتمردان تربیت انسان و هدایت او به سمت خدا و ارزش‌های الهی است، گفت: این کار وقتی صورت می‌گیرد که متولیان امر خودشان انسان‌های تربیت‌یافته باشند.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه یکی از راه‌های تربیت انسان‌های متعالی تشویق است، افزود: ما گاهی در امر تشویق کوتاهی می‌کنیم و اثر بدی هم می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر خودمان آنچه که از متولیان امر مورد انتظار است، گاهی صورت نمی‌گیرد و برخی فرزندان ما در رشته‌های مختلف ورزشی و علمی صاحب مقام و مدال می‌شوند ولی انتظار دارند مسئولان شهر از جمله بنده به عنوان پدر معنوی شهرستان گرمی از آنها قدردانی کنیم ولی بی‌تفاوت می‌شویم و آنها از زحماتی که برای به دست آوردن مقام کشیدند، دل سرد می‌شوند.

خطیب جمعه گرمی با اشاره به فرا رسیدن اربعین، به نقش بی‌بدیل زنان در خلق حماسه در نهضت اباعبدالله (ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر زنان نقش‌آفرین در کربلا و قیام امام حسین (ع) نبودند این قیام عظیم یا ناقص بود یا شکست می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع