به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سارا حقی عصر دوشنبه در نشست بصیرت افزایی و حضور حداکثری در انتخابات ویژه مسئولین هیئت مذهبی بانوان اردبیل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و اظهار کرد: انتخابات مصونیت بخش انقلاب است و هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رأی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سارا حقی عصر دوشنبه در نشست بصیرت افزایی و حضور حداکثری در انتخابات ویژه مسئولین هیئت مذهبی بانوان اردبیل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و اظهار کرد: انتخابات مصونیت بخش انقلاب است و هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رأی شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت و مصونیت کشور بالا می‌رود.

وی هیئت مذهبی بانوان را بازوان فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های دینی و هیئت مذهبی با ارتباط گسترده ای که با آحاد مختلف جامعه دارند توانسته اند شبکه عظیم مردمی در مناطق مختلف تشکیل داده و در موقعیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور گسترده داشته و در انتخابات پیش رو نیز حماسه‌ای عظیم در راستای مشارکت حداکثری خلق می‌کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان خاطر نشان کرد: مطابق فرامین دینی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نباید از نقش زنان در پدیده‌های اجتماعی و سیاسی غافل شویم، بانوان حداقل ۵۰ درصد جمیعت کشور را شکل می‌دهند که خوشبختانه انقلاب اسلامی زمینه و بستر را برای حضور بانوان در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات به عنوان بارزترین جنبه مردم سالاری دینی فراهم کرده لذا باید به نحو احسن این وظیفه ملی و شرعی را انجام دهیم.

شهربانو ستوده، استاد حوزه نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، به نقش تشکل‌های دینی و هیئت مذهبی در خلق حماسه بزرگ حضور در انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: بانوان نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند و با ایجاد فضای تفکر و تعقل در خانواده و بحث و گفتگو با بقیه افراد می‌توانند در شناساندن و معرفی کاندیداها مؤثر واقع شوند.

وی گفت: مشارکت فعال و اثرگذار زنان در همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک ضرورت است و این مشارکت به معنای آن است که زنان در تمامی عرصه‌ها نقش تعیین کننده ای دارند.

استاد حوزه علمیه الزهرا (س) اردبیل با اشاره به ضرورت مقابله با تبلیغ‌های سو دشمن در ایام انتخابات، ارتقا بصیرت عمومی در بین مردم را وظیفه مهم فعالان فرهنگی و دینی عنوان کرد و گفت: دشمن همواره این ذهنیت را رواج داده است که برگزاری انتخابات تأثیری در کشور ندارد و در صدد دلسرد کردن مردم و رواج ناامیدی در بین آحاد جامعه است لذا باید اجازه هیچ گونه حرکتی به دشمن ندهیم و زمینه را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنیم.

ستوده با بیان اینکه امام (ره) همواره به مشارکت حداکثری سفارش داشت و امروز نیز مقام معظم رهبری به این امر سفارش می‌کنند، افزود: انتخابات ۲۸ خرداد یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین موقعیت تاریخی کشور بوده و تنها راه موفقیت و سربلندی در این آزمون بزرگ مشارکت حداکثری است.

وی خطاب به مسئولین هیئت مذهبی بانوان اردبیل گفت: شما به عنوان یک گروه مرجع و مورد اعتماد مردم هستید و می‌توانید برای افزایش حضور مردم در این عرصه سرنوشت ساز مؤثر باشید.

انتهای پیام/

منبع