استاندار اردبیل از اتمام عملیات نقشه‌برداری خط ریلی اردبیل ـ جمهوری آذربایجان به منظور توسعه ترانزیت و حمل و نقل برون مرزی استان خبر داد.

اکبر بهنام جو ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان پارس آباد گفت: اجرای راه آهن اردبیل- آذربایجان به منظور توسعه مراودات برون مرزی مورد تاکید بوده که با توجه به آغاز مطالعات، نقشه‌برداری هوایی به اتمام رسید.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب پروژه راه آهن اردبیل- میانه گفت: با افزایش یک تن به تولیدات کشاورزی استان اردبیل، اجرای خط ریلی اردبیل- آذربایجان جهش قابل توجهی در کشاورزی و گردشگری برون مرزی استان خواهد داشت.

رئیس شورای برنامه ریزی استان تصریح کرد: علاوه بر این توسعه فرودگاه پارس آباد به منظور حمل و نقل باری نیز مورد تاکید بوده و در سفر رئیس جمهور اختصاص اعتبار جهت عملیاتی شدن آن درخواست می‌شود.

بهنام جو در خصوص یکی از مطالبات مردم پارس آباد جهت راه اندازی کارخانه پالایش و روغن کشی ذرت گفت: این مطالبه نیز در سفر رئیس جمهور درخواست می‌شود.

وی به طرح تکمیل فاضلاب پارس آباد در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری شهرستان مطالعات جامعی از دریاچه سد میل مغان و تالاب های این منطقه آغاز شده و به زودی بر اساس مطالعات صورت گرفته تاسیسات گردشگری می‌تواند احداث شود.

استاندار اردبیل در خصوص محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد نیز گفت: مطالعه دو محور سربند- مشگین شهر و باند دوم بیله سوار به مشاور واگذار شده و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بهنام جو تاکید کرد: در حین مطالعه نقشه‌برداری نیز در حال اجرا است تا با توسعه محورهای مواصلاتی شمال استان بتوان نسبت به توسعه اقتصادی این منطقه اقدام کرد.

وی در این جلسه همچنین با بررسی مشکلات تولیدکنندگان شیلات دستورات لازم جهت رفع مشکلات و اختصاص حق آبه درخواستی را صادر کرد.

انتهای پیام/