شهرام محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: شهرستان نیر به رغم سابقه و قدمت طولانی و ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در بخش کشاورزی، گردشگری و آب‌های معدنی از روند توسعه عقب مانده و غفلت تاریخی در بی برنامگی توسعه‌ای در این شهرستان ظلم مضاعفی را به جوانان منطقه روا داشته است. وی […]

شهرام محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: شهرستان نیر به رغم سابقه و قدمت طولانی و ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در بخش کشاورزی، گردشگری و آب‌های معدنی از روند توسعه عقب مانده و غفلت تاریخی در بی برنامگی توسعه‌ای در این شهرستان ظلم مضاعفی را به جوانان منطقه روا داشته است.

وی تصریح کرد: ۲۳ آبگرم معدنی و طبیعی در این شهرستان وجود دارد که متأسفانه به غیر از تعداد محدود، از آن بهره‌برداری نشده و یا مورد غفلت قرار گرفته در حالی که راه‌اندازی شهرک تخصصی آب می تواند بهترین زمینه برای بسته‌بندی و صادرات آب معدنی از نیر باشد.

سرپرست فرمانداری نیر گفت:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در حوزه راه روستایی، برق‌رسانی، آبرسانی و گازرسانی به مناطق مختلف نیر انجام شده ولی همچنان توسعه این شهرستان باید متوازن مورد توجه باشد.

محمدی از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و اجرای طرح هادی در این شهرستان خبر داد و افزود: در بخش سرمایه‌گذاری در نیر علاوه بر شهرک تخصصی آب، ناحیه صنعتی این شهرستان باید توسعه پیدا کند و یا امکان راه‌اندازی فاز جدید فراهم‌ آید.

وی با بیان اینکه ۲۶ پروژه در ایام دهه فجر در حوزه اقتصادی و عمرانی با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین پروژه مربوط به تولید آب معدنی برکت است که از این به بعد نیر با برند برکت آب معدنی پرآوازه‌تر خواهد شد.

محمدی احداث واحد پرورش مرغ به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه را با مشارکت بخش خصوصی یادآور شد و اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده قرار است شستا به ظرفیت ۳ هزار رأس بزرگترین دامپروری را در استان اردبیل در نیر اجرایی و عملیاتی کند.

سرپرست فرمانداری نیر بیان کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه این شهرستان گردشگری است که ما به منطقه بولاغلار و همچنین ساماندهی شهرک توریستی سبلان نگاه ویژه‌ای داریم و تلاشمان بر الگوسازی و برجسته‌سازی در این بخش است.

وی توجه به اقتصاد روستا را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و ادامه داد: با تدوین سند توسعه شهرستان و اشتغال امیدواریم اهداف مناسبی را در این بخش در سال‌های آینده محقق کنیم.

انتهای پیام/

منبع