به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه جز دستگاه‌های بسیار با اهمیت است و انتظار ما از این قوه مکرم این است که در ایام حاضر نقش خود را برای لمس عدالت از طرف مردم به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه جز دستگاه‌های بسیار با اهمیت است و انتظار ما از این قوه مکرم این است که در ایام حاضر نقش خود را برای لمس عدالت از طرف مردم به صورت شاخص ایفا نماید.

وی ادامه داد: طبیعتاً در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری همیشه بهتر از درمان است لذا تاکید ما بر این است که قوه قضائیه در حوزه آموزش قوانین در جهت آشنا کردن و روشنگری برای مردم اقدامات سازنده‌تری انجام دهند تا بعدها از لزوم برخورد قهری کاسته شده و تعداد پرونده‌های در دست اقدام این مجموعه کمتر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصلاندوز تاکید کرد: قطعاً بخشی از پرونده‌های جاری در صورت فرهنگ سازی و آشنا شدن مردم با قوانین کاهش پیدا می‌کند که نیاز است در این زمینه تمام متولیان فرهنگی با همدلی دستگاه قضا را همراهی کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: بروکراسی‌های اداری در دستگاه‌های قضائی مردم را دچار زحمت می‌کند از طرفی دستگاه قضائی بخشی از طولانی شدن روند پیشرفت کار در این دستگاه را مربوط به کمبود نیروی انسانی می‌داند بنابراین توقع مردم این است که به هر حال و با استفاده از تفکرات جوانان نخبه ی حوزه حقوقی، این مشکل رفع شود.

وی در بخش‌های دیگر خطبه با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد را بلای خانمان سوز نسل جوان و نوجوان دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند اما واقعیت این است که مبارزه برای از بین بردن ریشه‌های ظهور اعتیاد و گرایش به مواد مخدر یک همت همگانی را مستلزم است و لازم است که مردم در این راستا کمر همت ببندند.

امام جمعه اصلاندوز خاطر نشان کرد: مردم در جهت مبارزه با مواد مخدر بایستی با همدلی بیشتر و با قصد قربت به این مبارزه در بعد فرهنگی و پیشگیری از مبتلا شدن فرزندانشان به اعتیاد اقدام کنند چرا که این نوع مراقبت‌های پیشگیرانه و همراهی با دستگاه‌های امنیتی در جهت ریشه کن کردن مواد مخدر در یک معنا جهاد محسوب می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش‌های دیگر خطبه با اشاره به گران شدن قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: گران شدن کالاها روزهای سختی را برای مردم پدید آورده است و واقعاً مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، انتظار ما از دولت مردان این است که با راه حل های کاربردی تر و عملیاتی تر نسبت به این مورد ورود داشته باشند.

وی گفت: دولت اقداماتی در جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم انجام داده است که امیدواریم ثمره آن را در آینده نزدیک درک کنیم اما این گرانی‌ها علت‌های مختلف دیگری هم دارد که محل بحث است.

خطیب جمعه اصلاندوز با تشریح علت‌های گران شدن کالاها گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه ای که قدرت‌های استکبار علیه مردم ما اعمال کرده اند آثاری داشته است و حداقل ۲۰ درصد گرانی کالاها به واسطه‌ها تحریم هاست و از طرفی بیماری کرونا نیز طی سه سال گذشته تأثیرات زیان باری بر اقتصاد گذاشت.خشکسالی‌ها و برخی برنامه‌های دشمنان نیز از عوامل دخیل در ماجرا بودند.

حجت الاسلام جعفرزاده در خاتمه بر لزوم نظارت دستگاه‌های نظارتی و قضائی بر افزایش قیمت کالاها تاکید کرد: علت‌های کارشناسی زیادی را می‌توان برای این موضوع برشمرد اما با همه ای تفاسیر بایستی با اقدام جهادی این موضوعات ریشه یابی و حل شوند اقتصاد کشور ما معضلات زیادی دارد بدون شک ساختار برنامه بودجه در اقتصاد ایران غلط است.

وی افزود: افزایش ضریب جینی و درجا زدن تولید ناخالص ملی طی ده سال گذشته مویدهایی برای این موضوع هستند لذا ما از دستگاه محترم قضائی می‌خواهیم تا بخشی از گران شدن کالا که مربوط به افزایش نظارت است را جدی بگیرند و بر کنترل قیمت‌ها نظارت ویژه ای داشته باشند تا عده‌ای در این فضا اقدام به سو استفاده نکنند.

انتهای پیام/

منبع