به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، کاخ کرملین با اشاره به نفوذ هکرها به ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی روسیه و پخش سخنرانی جعلی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور که فرمان «وضعیت اضطراری و حکومت نظامی» صادر می‌کند، این سخنرانی و فرمان را تکذیب کرد. شماری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، کاخ کرملین با اشاره به نفوذ هکرها به ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی روسیه و پخش سخنرانی جعلی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور که فرمان «وضعیت اضطراری و حکومت نظامی» صادر می‌کند، این سخنرانی و فرمان را تکذیب کرد.

شماری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی روسیه در مناطق مرزی این کشور، نطق جعلی پوتین را پخش کردند. گفته می‌شود که روی صفحه تلویزیون، تصویری از پوتین نقش بسته که اعلام می‌کند در راستای آماده‌سازی برای جنگی تمام عیار و همه جانبه با اوکراین، بسیج سراسری آغاز خواهد شد. وی همچنین در این ویدئویی جعلی از مردم مناطق مرزی خواسته تا منازل خود را تخلیه و به سمت مناطق امن داخل خاک روسیه نقل مکان کنند.

در این پخش تلویزیونی اعلام شد که «نیروهای اوکراین ساعت ۴ بامداد امروز با حمایت واشنگتن، به قلمرو کورسک، بلگورود و بریانسک وارد شده‌اند» و در ادامه نیز «فرمان بسیج عمومی تمام مردان واجد شرایط برای مقابله با دشمن خطرناک و حیله‌گر به نقل از پوتین صادر شده است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرمیلن در واکنش به این اتفاق تاکید کرد که «این سخنرانی قطعاً ایراد نشده است. سرویس‌های امنیتی در حال بررسی موضوع بوده و اپراتورهای تلویزیونی در شبه‌جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ به الحاق روسیه درآمده، تایید کرده‌اند که سیستم آنها هدف حمله هکری قرار گرفته است.»

فیلیپ اینگرام، افسر اطلاعاتی اسبق انگلیس و یکی از طراحان نقشه‌های ناتو، گفت: در دنیایی که تحت‌الشعاع هوش مصنوعی است، پست‌های جعلی منتسب به شخصیت‌های حقیقی خطری فزاینده به شمار می‌رود. در پروپاگاندای جنگ، «جعل ماهرانه» و نمایش متقاعدکننده آن با هدف تاثیرگذاری نظامی و سیاسی، سلاحی قابل پیش‌بینی است اما باید بدانیم که این سلاح به شدت متقاعدکننده بوده و اعتماد مخاطب را جلب می‌کند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین مدع شده که نیروهای این کشور در برخی از خطوط مقدم، به فاز تهاجمی «تغییر وضعیت داده» و الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروی زمینی کی‌یف نیز مدعی شده که واحدهای تحت فرماندهی وی «به سمت شهر مورد مناقشه باخموت پیشروی کرده‌اند.»

این حمله سایبری در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته جاری از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای آغاز ضدحملات کی‌یف علیه مسکو خبر داد؛ ضدحملاتی که قرار بود در بهار آغاز شود اما به‌دلیل آنچه کمبود مهمات خوانده شده، بارها به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر