رییس اداره منابع آب گرمی مغان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب زیرزمینی و برای مدیریت مصرف تمامی چاه‌های کشاورزی این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند می‌شود.

به گزارش آذرمغان، رییس اداره منابع آب گرمی مغان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب زیرزمینی و برای مدیریت مصرف تمامی چاه‌های کشاورزی این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند می‌شود.

رضا بدرزاده  افزود: به منظور صیانت از سفره‌های آب‌های زیرزمینی منطقه و کنترل برداشت آب امسال تاکنون ۳۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان گرمی نصب شده و این روند تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجهز کردن چاه‌ها به کنتور هوشمند از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان است، اظهار داشت: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

او با بیان اینکه دستگاه کنتور هوشمند حق آبه هر چاه را بر اساس میزان آب مصرفی محاسبه می‌کند، اضافه کرد: این دستگاه علاوه بر ثبت و گزارش اطلاعاتی مانند دبی لحظه‌ای آب، حجم کل آب برداشت شده در بازه‌های زمانی کوتاه و بلند مدت و ساعات روشن بودن الکتروپمپ، قابلیت قرائت از راه دور را هم دارد.

رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی با اشاره به مزایای کنتور هوشمند بیان کرد: با نصب این دستگاه کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.

بدرزاده ادامه داد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند، وجود ندارد.

وی گفت: کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ مانند کارت سوخت خودرو است و کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چراکه تکلیفی قانونی است و باید اجرایی شود.

انتهای پیام/