رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک در شهرهای استان اردبیل با همکاری اتحادیه تلاش بر نصب کد کی. یو. آر در این واحدهای صنفی بوده که بعد از گذشت سه ماه این روند مراحل پایانی خود را سپری می‌کند. وی تصریح کرد: بیش از ۲ […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک در شهرهای استان اردبیل با همکاری اتحادیه تلاش بر نصب کد کی. یو. آر در این واحدهای صنفی بوده که بعد از گذشت سه ماه این روند مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ صنف املاک در استان اردبیل مشغول فعالیت قانونی هستند و تنها ۳۰۰ فقره واحد صنفی مشاوران املاک بدون پروانه و داشتن مجوزهای قانونی فعالیت دارند که قطعا با این اقدام جلوی فعالیت آنها گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از هم‌استانی‌ها خواست تا در هنگام معامله زمین، ساختمان و ملک واحدهای مجوزدار و دارای کد کی. یو. آر مراجعه کرده و به هیچ وجه به مشاوران املاک فاقد این کد مراجعه نکنند.

صادقی تخلف رخ داده در برخی از مشاوران املاک را یادآور شد و گفت: تعدادی از این مشاوران با کد واحدهای دیگر فعالیت می‌کردند که جلوی این تخلف نیز گرفته شد و هرگونه استفاده غیرقانونی از این کدها جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: همشهریان از طریق سامانه ۱۲۴ می‌توانند گزارش خود را به بازرسی اعلام کنند تا در صورت فعالیت مشاوران املاک غیرقانونی و فاقد کد کی. یو. آر جلوی فعالیت آنها گرفته شود.

صادقی بیشترین تخلفات رخ داده و گلایه‌های مطرح شده را در مورد پیش فروش واحدهای ساختمانی اعلام کرد و ادامه داد:‌ از سال ۸۹ قانون پیش فروش ساختمان ابلاغ شده و اگر بر همین اساس اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود، جلوی هرگونه زد و بند و یا اقدام غیرقانونی به ویژه دلال‌بازی‌ها گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بیان کرد: افراد در هنگام عقد قرارداد پیش فروش ساختمان باید مراحل این کار را در دفاتر رسمی انجام دهند تا در آینده با مشکل تحویل واحدها و یا تخلفات احتمالی انجام شده، قرار نگیرند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار