به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، صبح امروز بعد از دیدار و گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن، نشست هیات‌های دو کشور به ریاست امیرعبداللهیان و فیصل فرحان آغاز شد. مهمترین محور دیدار هیات‌های تهران و ریاض؛ تاکید بر از سرگیری روابط، بازگشایی سفارت خانه و سرکنسولگری‌ها، توسعه و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، صبح امروز بعد از دیدار و گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن، نشست هیات‌های دو کشور به ریاست امیرعبداللهیان و فیصل فرحان آغاز شد.

مهمترین محور دیدار هیات‌های تهران و ریاض؛ تاکید بر از سرگیری روابط، بازگشایی سفارت خانه و سرکنسولگری‌ها، توسعه و تحکیم روابط فی مابین و اجرایی نمودن مفاد بیانیه ۱۹ اسفند است.

به گزارش مهر، ۱۹ اسفند ماه و در پی مذاکرات فشرده‌ای که از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین برگزار شد، ایران و عربستان در بیانیه‌ای نسبت به از سرگیری روابط دیپلماتیک توافق کردند و توافق شد که حداکثر ظرف مدت حداکثر دو ماه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها بازگشایی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر