به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پیش از ظهر پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت دردانه پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، بر پیکر بانو نرگس مجتهد نجفی، نوه آیت‌الله حاج یونس اردبیلی و همسر حجت الاسلام سید علی حسینی خمین، امام جمعه بروجرد، در محل شهیدگاه عالی قاپوی اردبیل توسط نماینده محترم ولی فقیه نماز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پیش از ظهر پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت دردانه پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، بر پیکر بانو نرگس مجتهد نجفی، نوه آیت‌الله حاج یونس اردبیلی و همسر حجت الاسلام سید علی حسینی خمین، امام جمعه بروجرد، در محل شهیدگاه عالی قاپوی اردبیل توسط نماینده محترم ولی فقیه نماز خوانده شد و در قبرستان غریبان کنار مزار پدری آرام گرفت.

مراسم تشییع و نماز بر پیکر این مرحومه با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و هیئت همراه و همچنین جمع کثیری از مردم ولایی استان در شهیدگاه عالی قاپو اردبیل برگزار و پس از آن مراسم تدفین انجام شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر بانو نرگس مجتهد نجفی بامداد چهارشنبه در آرامستان دارالسلام شهر بروجرد برگزار شد. در این آئین که آحاد مردم متدین شهرستان بروجرد حضور داشتند پس از این مراسم، جهت خاکسپاری به اردبیل منتقل شد.

مرحوم «نرگس مجتهد نجفی» فارغ‌التحصیل سطح ۴ مقطع دکتری جامعهالزهرای قم، صاحب ایده باغ مزرعه قرآنی و کاشت گیاهان مثمر و بومی به جای گیاهان غیرمثمر، بانی راه‌اندازی مؤسسه «ثقلین راه زندگی» در قم، نویسنده، محقق و حافظ قرآن کریم بود.

«نرگس مجتهد نجفی» در دیار پدری خود اردبیل به خاک سپرده شد

وصیت بانو تداوم کارهای دینی و فرهنگی است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی خمین، امام جمعه بروجرد در حاشیه مراسم تدفین همسر خود اظهار کرد: بانو نجفی در طول عمر خود تنها هدفی که قلبا و اساساً در پی تحقق و گسترش آن بود شامل تبیین فعالیت‌های دینی، آموزش بانوان فرهیخته و تعالی آنان در جامعه، محیط زیست، کارهای پژوهشی و تحقیقی می‌شد که همواره و بدون خستگی در راستای علاقه‌مند کردن مردم به دین تلاش می‌کرد.

وی با تاکید بر وصیت بانو مجتهد نجفی گفت: از مجموع ۷ جلد کتابی که وی تدوین کرده بود تنها یک کتاب به چاپ رسیده است که در وصیت همسرم آمده بعد از فوت من کارهای چاپ و ارائه این کتب را انجام دهم که امید دارم بتوانم این سفارش را به موقع به جا آورم.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: ایشان هرگز از فعالیت‌های تحقیقاتی و دینی خود دلسرد نشد که همین پشتکار و اراده وی سبب شد تا امسال به عنوان محقق برتر کشوری شناخته شده و گام‌های اساسی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و راه سالم‌تر برای دست‌یابی به آن بردارد.

حجت‌الاسلام حسینی به فعالیت‌های فرامرزی مرحوم مجتهدی اشاره و اذعان کرد: آموزش‌های مجازی و کارهای فرهنگی و دینی وی در مناطقی همچون عراق، مصر، و کشور خود ما جریان داشت و ایشان تحقیقات گسترده‌ای در راستای آشناسازی مردم با دین و همچنین گیاهان دارویی و کارایی این گیاهان انجام داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح کاشت درختان مثمر از نجف تا کربلا طرح اختصاصی همسر بنده بود که اجرا شد و در کنار این طرح همواره میل به استقبال از طرح‌های فرهنگی که عجین شده با معنویات بودند، داشت.

امام جمعه بروجرد افزود: با آنکه ما اصرار داشتیم پیکر همسرم در قم دفن شود اما خود ایشان همواره سفارش داشتند که قلبا دوست دارند در اردبیل و در کنار مزار پدری خود به خاک سپرده شوند که خوشحالیم توانستیم این وصیت مرحومه را به انجام برسانیم.

به گفته همسر مرحوم مجتهد نجفی خانه وی در قم به وصیت خود برای انجام کارهای فرهنگی، دینی و معنوی و تبیین و تشریح علوم قرآنی برای قرارگیری در اختیار طلاب جوان وقف شده است.

پیام تسلیت نهضت تبلیغی زنان اردبیل در پی درگذشت «بانو نجفی»

اعضای نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل با انتشار پیامی درگذشت «بانو مجتهد نجفی» فرهیخته فرهنگی و پژوهشگر دینی را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالمه فرهیخته «بانو سیده نرجس خاتون مجتهد نجفی» بانویی وارسته و پرهیزگار، شخصیتی علمی و فرهنگی و پژوهشگر دینی که سال‌های متمادی تلاش‌های فراوانی در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ دینی با تاسی از قرآن و سیره اهل بیت (ع) در سطح کشور انجام دادند و با علم و ایمان مباحث دینی را در جامعه تبیین و تشریح کردند موجب تأثر و تالم فراوان گردید.

بی شک تلاش‌ها و پژوهش‌های علمی این بانوی فرهیخته چراغ راهی است برای کسانی که دل در گرو تبلیغ دینی و تعالیم اسلامی دارند.

اعضای نهضت تبلیغی زنان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده ایشان و همه مردم ایران خصوصاً اهالی استان اردبیل زادگاه این بانوی بزرگوار، از درگاه خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و علو درجات را خواهان و خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع