استاندار اردبیل از مدیران بانک‌های عامل استان خواست تا روز آخر سال متناسب با منابع و تسهیلات پرداختی خود را انجام دهند و گره‌گشای مسیر تولید در استان باشند.

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: عمده تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی به نرخ بالای گاز بها معترض بودند که در مکاتبات با مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس سعی بر این است تا در بودجه سال آینده قیمت ثابت برای مصرف گاز واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: قیمت متغیر در فصول مختلف مشکلاتی را به همراه داشته و نارضایتی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به وجود آورده بود که در بودجه سال آینده مقرر شده به این موضوع سر و سامان داده شود و امر تأمین گاز و بها مصرفی آنها به صورت منطقی در نظر گرفته شود.

بانک‌ها تا روز آخر سال پرداختی تسهیلات خود را انجام دهند
استاندار اردبیل از مدیران بانک‌های عامل استان خواست تا روز آخر سال متناسب با منابع و تسهیلات پرداختی خود را انجام دهند و گره‌گشای مسیر تولید در استان باشند.

عاملی گفت: در اسفندماه تلاش می کنیم تا برنامه جامع توسعه و اشتغال استان را تدوین کرده و از سال ۱۴۰۱ با برنامه‌ای منسجم و دقیق فعالیت‌ها را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدمات ادامه دهیم که در این زمینه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیشنهادات خوب و راهگشایی از سوی فعالان این بخش مطرح شد.

وی افزود: برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام در سطح استان تلاش‌ها و پیگیری ها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته تا ما بتوانیم ۲۴۲ واحد غیرفعال استان را که در شهرک‌های صنعتی و خارج از این محدوده قرار دارند به چرخه فعالیت بازگردانیم.

استاندار اردبیل به فعالیت کلینیک‌های عارضه‌یابی نیز در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های متولی در پشتیبانی از تولید موظف هستند فعالیت این کلینیک‌ها را تقویت کرده و مشکلات و چالش‌های بخش تولید و صنعت را مورد حمایت جدی قرار دهند.

ترخیص تجهیزات تله‌سیژ خلخال و مشگین‌شهربه سرعت انجام شود
وی گمرک و اموال تملیکی استان را موظف کرد تا در کمترین زمان ترخیص تجهیزات تله‌سیژ خلخال و مشگین‌شهر را در اولویت قرار داده و مانع از فروش آهن‌آلات به قیمت پایین باشند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با ترخیص تجهیزات تله‌سیژ خلخال و شابیل، سرمایه‌گذار در تابستان سال آینده موظف شده تا این پروژه را به سرانجام رسانده و زمینه بهره‌برداری از این طرح گردشگری را مهیا کند.

استاندار اردبیل حمایت از واحدهای کارآفرینی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان را در استان یادآور شد و اضافه کرد: قرار شد شهرک صنعتی شماره ۲ بخشی از زمین‌های بلااستفاده را در اختیار این مجموعه‌های صنعتی و تولیدی قرار دهند تا امکان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه‌ها فراهم آید.

انتهای پیام/