فریبرز دهقان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری استان اردبیل به ۴۵.۲ دهم درصد رسید اظهار کرد: این نرخ تورم در خانوارهای شهری در کشور به طول میانگین ۴۴.۵ درصد است. وی تصریح کرد: در مردادماه امسال عدد شاخص کل برای […]

فریبرز دهقان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری استان اردبیل به ۴۵.۲ دهم درصد رسید اظهار کرد: این نرخ تورم در خانوارهای شهری در کشور به طول میانگین ۴۴.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: در مردادماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری کشور و استان اردبیل به ۳۳۴.۱ دهم رسید که در سطح کشور و استان اردبیل رشدی معادل ۳.۲ دهم داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات را برای خانوارهای شهری کشور ۴۴۰ و استان اردبیل ۴۰۵ اعلام کرد و گفت: شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدماتی نیز در همین مدت در کشور ۲۹۸ و در استان اردبیل ۲۷۷ بوده است.

دهقان درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال گذشته را در قالب تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ۴۲ و استان اردبیل ۴۲ درصد اعلام کرد.

وی افزود: همین شاخص در خانوارهای روستایی رقم متفاوتی را نشان می‌دهد به طوری که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی کشور ۴۸ و استان اردبیل ۵۰ درصد بوده است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مرکز آمار به تناسب آمارگیری کشوری در اردبیل نیز شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ها را احصا کرده و بر اساس خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، دخانیات، کالاهای غیر خوراکی و خدمات نرخ تورم را محاسبه کرده و به صورت شفاف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع