به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، در پی اعلام قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد مقامات ایالات متحده و تروئیکای اروپایی به این موضوع واکنش نشان دادند. ایالات متحده آمریکا با محکوم کردن تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص ۲۰ درصد مدعی شد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، در پی اعلام قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد مقامات ایالات متحده و تروئیکای اروپایی به این موضوع واکنش نشان دادند.

ایالات متحده آمریکا با محکوم کردن تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص ۲۰ درصد مدعی شد که «پنجره فرصت برای دیپلماسی که به دو طرف اجازه دهد پایبندی خود به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را از سرگیرند، همچنان باز است».

در همین راستا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری بدون اشاره به بدعهدی آشکار واشنگتن و خروج یکجانبه این کشور از برجام، این اقدام ایران را نگران کننده خواند و خطاب به خبرنگاران مدعی شد که «آزمایش‌هایی از این نوع برای پژوهش در حوزه سلاح‌های هسته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

وی در ادامه ادعاهایش افزود که «این یک گام نامناسب و رو به عقب دیگر برای ایران است، به ویژه در زمانی که ما قصد و تمایل صادقانه (!) خود را برای بازگشت به این [توافق] نشان داده ایم».

همزمان، آلمان و فرانسه و انگلیس نیز «نگرانی عمیق» خود را از این قصد ایران اعلام کرده و در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران «[حصول به] یک نتیجه موفقیت آمیز برای گفتگوهای وین را تهدید می کند».

در این بیانیه، سه کشور موسوم به تروئیکای اروپایی مدعی شدند که «ایران به تحقیق-توسعه و تولید اورانیوم فلزی که یک گام مهم در مسیر توسعه سلاح هسته‌ای است، هیچ نیاز غیرنظامی معتبری ندارد».

انتهای پیام/

منبع