رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: نداشتن تخصص کافی در حوزه قضائی سبب تضییع حقوق عمومی می‌شود و اگر در بررسی پرونده‌ها نظرات کارشناسانه و فنی مبنای کار قرار نگیرد خروجی مناسبی به دست نخواهیم آورد.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای معاونان دادگستری با مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: داشتن اطلاعات٬ دقت و احساس مسئولیت وظیفه و رسالت اصلی مسئولان کارشناس قضائی است که باید در این زمینه حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که نداشتن تخصص کافی در حوزه قضائی سبب تضییع حقوق عمومی می‌شود و اگر در بررسی پرونده‌ها نظرات کارشناسانه و فنی مبنای کار قرار نگیرد خروجی مناسبی به دست نخواهیم آورد بیان کرد: کارشناسی بحثی از قضاوت است و برای صدور آرا از نظرات کارشناسانه استفاده می‌شود که به همین منظور در این زمینه باید نظرات کارشناسانه لحاظ شود و حساسیت مضاعفی در این زمینه به‌کار گرفته شود که این موضوع برای ما اولویت اساسی بوده و درصدد هستیم به اهداف خود در راستای برقراری عدالت کامل عمل کنیم.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای ارائه نظرات کارشناسی مستقیما با حق و حقوق مردم سر و کار داریم و لازم و ضروری است تا از نظرات صادره بر مبنای حق و کار کارشناسی شده بر اساس اسناد و مدارک باشد و یکی از راهکاری های صدور نظرات متقن را افزایش اطلاعات از طریق برگزاری دوره های آموزشی و نظارت دقیق و مستمر است.

قاصدی تصریح کرد: نظرات ارائه شده باید حتما براساس اسناد و مدارک باشد و در این زمینه مردم نیز حساسیت ویژه‌ای به موضوع دارند و انتظار دارند نظرات صادر شده بر اساس حق و کارشناسی شده باشد و بتوانند با نظرات صادر شده به صورت کامل قانع شوند و در این زمینه استفاده از راهکارهای مناسب لازمه کار است.

وی بیان کرد: بکارگیری تشویق، تنبیه و هشدار از ابزارهای اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با در نظر گرفتن افزایش اطلاعات برای بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین مبنای کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای تامین امنیت اجتماعی پایدار جامه عمل پوشانده و به اهداف خود دست یابیم.

انتهای پیام/